جاذبه های شگفت انگیز و بی همتای ماسال برای سفر

6 دی 1401
0 دیدگاه
ماسال 874654135405

ماسال شهری رویایی و خاطره انگیز در سرسبز ترین استان ایران یعنی گیلان قرار دارد. طبیعت فوق العاده به همراه دشت های پهناور و پوشیده از سبزه این منطقه به همراه پستی و بلندی های کوچک و بزرگ، جلوه ی خاصی به شهر ماسال داده است. گاهی بر روی این پستی و بلندی ها می توانیم شاهد خانه های کوچک ویلایی باشیم که با معماری منحصربه فرد خود و سقف های شیب دارش، تزیین گر منطقه ماسال شده اند.

به دلیل قرار گرفتن این شهر در کنار کوه سرسبز تالش، عنوان ماسال بر روی این شهر گذاسته شده است، ماسال در یک تقسیم بندی کلی به دو منطقه اصلی شاندرمن و اولسبلنگاه تقسیم می شود، هر دوی این بخش دارای مکان ها و جاذبه های خاص برای تفریح های ماندگار هستند. در زیر به بررسی این دو جاذبه شگفت انگیز و بی همتای ماسال می پردازیم. مکان هایی که مردم را جهت تفریح و سیاحت به سمت خود می کشاند و گاهی آن ها را پاگیر این منطقه می کند، به طوری که تمایل پیدا می کنند بقیه روزگار خود را در این شهر زیبا سپری نمایند.

ماسال  878658745101

شاندرمن زیبای ماسال

شاندرمن روستایی کوهستانی است که در دل کوه های تالش قرار گرفته، جایی که به عنوان ییلاق منطقه ماسال شناخته می شود. این دهکده از جاذبه های شگفت انگیز ماسال محسوب می شود، فضای باز به همراه پوشش گیاهی متنوع و کوه های سربه فلک کشیده شرایط فوق العاده ای برای سفر و گردش فراهم نموده است. درون این روستای زیبا چشمه های جاری با آب های معدنی وجود دارد که افراد هنگام دیدن این چشمه ها، دست های خود را بر روی آب قرار داده و از آب چشمه می نوشند.

علاوه بر چشمه، شاندرمن آبشار زیبایی دارد که این آبشار زیبایی های طبیعت این منطقه را دو چندان نموده است. ییلاق شاندرمن باعث آرامش رساندن به افراد از طریق جدا کردن آن ها از محیط ها و زندگی های شهر نشینی می شود. در فصل پاییز انگار یک مشت رنگ زرد و نارنجی برداشته و بر روی این منطقه  ریخته اید، زیرا پوشش های گیاهی و علف های کوچکی که بستر زمین شاندرمن را پوشانده اند نیز درگیر خزان فصل پاییز می شوند، همین ویژگی خزان پذیر بودن این منطقه به جذابیت ها و زیبایی های آن افزوده است. وجود مه و خنکی هوا در این منطقه به دیگر موارد جذاب اضافه کرده است. هوای شب در شاندرمن فوق العاده سرد است و این سردی مخصوص به فصل خاصی نیست، به طوری که حتی در تابستان  هوای شب به شدت سرد می شود و اگر وسایل خنک کننده وجود نداشته باشد، شرایط فوق سخت خواهد شد.

اولسبلنگاه زیبای ماسال

اولبسنگاه از نظر موقعیت جغرافیایی در بخش جنوبی شهر سرسبز ماسال واقع شده است. این دهکده زیبا در بلندترین قسمت های کوه های تالش قرار گرفته است، به طوری که وقتی به روستا می رسید و بر روی خاک روستا قدم می زنید، حس می کنید آنقدر به آسمان نزدیک هستید که می توانید به راحتی ابرهای آسمان را با دست خود گرفته و آن ها را جابه جا کنید و یا این که با نزدیک کردن ابرها به یکدیگر مسبب ایجاد باران شوید.

گاهی فکر می کنید درون اسمان و میان ابرها قرار گرفته اید و در حال لذت بردن از فضای موجود هستید.، همه این ها در ییلاق اولسبلنگاه قابل لمس کردن می باشد و دقیقا از جاذبه های شگفت انگیز و بی همتای ماسال به حساب می آید. ییلاقی که در خود همه چیز برای مشاهده دارد، از جنگل و کوه گرفته، تا چشمه و رودخانه و ابشار، همه چیز برای یک تفریح هیجان انگیز در ارتفعات ۱۵۰۰ متری مهیا می باشد. برخی فصل های مناسب سفر به این دهکده زیبا را پهار و تابستان می دانند، اما  سفر کردن در پاییز و زمستان به این منطفه یک ماجراجویی عالی است.

ماسال  8745313241054

جمع بندی آخر

ماسال سرزمینی سبز در خطه گیلان هست، جایی که دو بخش بزرگ شاندرمن و اولسبلنگاه در آن همواره توریست های مختلفی را به سمت خود جذب می کند. مکانی که اگر به آن وارد شدید خروج از آن هزار بار برای شما مشکل خواهد بود آن هم به دلیل وجود زیبایی ها و جاذبه های منحصربه فرد این منطقه است.

 

ارسال دیدگاه