جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل + عکس

8 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل 8543213150

آیا تاکنون به جاذبه های سیاهکل، این شهر زیبا و سرسبز فکرکرده اید؟ به دنبال معرفی جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل تا انتها با ویلا رشت همراه باشید.

چشمه های سیاهکل، یکی از جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل

شگفت انگیز ترین رازهای صنعت توریستی سیاهکل، چشمه ها هستند. هر کجا که چشمه باشد، آبادانی است و هر کجا که آبادانی باشد زندگی هست، چشمه های خروشان سیاهکل علاوه بر عامل جذب مسافر، برای آبیاری و حتی مصرف آب آشامیدنی نیز مورد توجه قرار می گیرند. این چشمه ها در شهر سیاهکل یکی دوتا نیستند بلکه چند چشمه در این شهر قرار دارد که آب همه آن ها معدنی و قابل شرب و کشاورزی است. علاوه بر موارد گفته شده در ارتباط با شگفت انگیز ترین رازهای توریستی سیاهکل در پارت قبلی، در این مبحث به ادامه دیگر جاذبه هایی که باعث انتخاب شهر سیاهکل برای گذراندن اوقات فراغت و تفریحات روحی شده پرداخته می شود.

 جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل 8654564564541

حمام باستانی سیاهکل

همیشه جاذبه ها نمی توانند طبیعی باشند، گاهی جاذبه های دیدنی می توانند تاریخی باشند. سلایق افراد مانند رفتارهای آن ها متفاوت است. برخی افراد بیشتر از آن چه که به یک طبیعت نگاه کنند و از آن لذت ببرند، دنبال پیدا کردن یک آثار تاریخی برای لذت برن هستند. آثاری که با نگاه کردن به آن ها بتوانند به دوران گذشته برگشته و بر اساس آن آثار با شیوه زندگی مردمان گذشته آشنا شوند. همین آثار تاریخی از شگفت انگیز ترین رازهای صنعت توریستی سیاهکل به حساب می آیند.

سیاهکل نیز دارای بناهای مختلف تاریخی است، بناهایی که علاقه مندان به تاریخ می توانند از آن ها دیدن کنند. یکی از این بناهای تاریخی که هنگام سفر به سیاهکل همواره مورد بازدید قرار می گیرد، حمام تاریخی دیلمان است،  اطراف این حمام را درختان پیر و جوان و سرسبزی های زیبا احاطه کرده است.

 جاذبه های شگفت انگیز سیاهکل 654654132150

این حمام به دوران صفویان بر می گردد.  در برخی از سال ها نسبت به این آثار تاریخی توجهی صورت نگرفته تا جایی که برای مدتی آثار از آن برجای نمانده بود، دلیل نیز مدفون شدن  زیر خاشاک های موجود در جنگل بود، اما در زمان رجال تاریخ دوست، افرادی با هدف خارج کردن این بنا از زیر خاشاک دست به کار شدند؛ هنگامی که این حمام از زیر شاخه و برگ درختان بیرون آمد، آن را مرمت کردند، پس حمامی که اکنون قابل مشاهده است، نوع مرمت شده حمام باستانی دیلمان است.

 

ارسال دیدگاه