سیاهکل؛ جاذبه ای تماشایی در گیلان رویایی

2 دی 1401
0 دیدگاه
سیاهکل 874535415313

سیاهکل نگین سبز انگشتر گیلان است، جایی که زمین و آسمانش، شور و هیجان را در دل و روشنایی را به دیدگان هر ببیننده ای هدیه می دهد. جایی که می توان در آن ماند و ارزو کرد که زمان دقیقا همانجا متوقف شود و صفحه زندگی فرد در همین سیاهکل زیبا ورق بخورد.

آری این سیاهکل است، اگر گیلان مقصد سفر توست، دیدن سیاهکل را اولویت سفر قرار بده، زیرا هر آنچه که برای یک تفریح نیاز است در این شهر زیبا وجود دارد، اگر آبشار میخواهی ببینی، سیاهکل دارد، اگر، رودخانه و شالیزار میخواهی ببینی سیاهکل دارد، اگر دیدن بنای تاریخی و اثار باستانی ذهن تو را مشغول کرده،  در سیاهکل موجود است. اگر دیدن جنگل کوه برای تو لذتبخش است، می توانی در سیاهکل به این لذت دست پیداکنید.

هر آنچه که برای یک تفریح و سیاحت لازم است بساطش در سیاهکل پهن است. کوه های سبز و سربه فلک کشیده سیاهکل، برای یک کوهنوردی موقعیتی عالی دارد، زیرا زیبایی های موجود در بین راه انسان را از ادامه مسیر بی حوصله نمی کند. بلکه با هر قدمی که بر می دارید به یک چیز جدید، یک زیبایی منحصربه فرد که تاحالا ندیده اید برخورد می کنید.

سیاهکل 8647531215

جاده های زیبای سیاهکل

میدانید همین جاده های زیبای سیاهکل از جاذبه ها و رونق دار شدن صنعت توریسم در این منطقه است. اتومبیل رانی در این جاده های رویایی آرزوی هر فردی می باشد. جاده هایی که سبزه های زیبا آن ها را در دامن گرفته و با پایین آوردن شیشیه های اتومبیل ها می توانید از طریق  جذب بو های معطری که از شالیزارهای برنج به مشام شما می رسد غرق در لذت شوید.

جاده هایی که در برخی از قسمت های آن، شاید آبی آسمان را به سختی در میان شاخه و برگ های درختان بتوانید پیدا کنید، جاده های که کف آن آسفالت و دیوارها و سقف آن سبزی درختان است، نسیم خنکی که هنگام رانندگی در این جاده های زیبای رویایی صورت شما را نوازش می کند، همیشه در خاطر شما و مزه آن زیر زبان شما می آید، تا جایی که وقتی اسم گیلان می آید، خاطره ماشین سواری درون این جاده ها دوباره برای شما زنده خواهد شد.

سیاهکل 876454321054

تنوع آبشارهای سیاهکل

اگر هر شهر شمال یک آبشار داشته باشد، سیاهکل از این نعمت خدادادی دو آبشار دارد، که هر کدام از این آبشارها از دیگری زیبا تر و جذاب تر هستند، اگر به سیاهکل بیایید و سرسری از این شهر دیدن کنید،  می توان با قطعیت گفت که بیشتر هزینه سفر خود از مادی و معنوی را به باد داده اید، زیرا از شهری زود گذشته اید که هر نقطه آن دیدنی هایی دارید که شهر دیگر فاقد آن است.

سیاهکل 89764531520

دو آبشار لونک و بابا علی در منطقه سیاهکل در همه فصل های سال زیبایی های زیادی دارد این  دو آبشار از  شگفت انگیز ترین رازهای صنعت توریستی  سیاهکل محسوب می شوند، آبشارهایی که در فصل بهار و پاییز و تابستان آب ها با فشار زیاد در حال تردد و گذشتن از تخته سنگ ها  بر روی دره ها بوده و در فصل زمستان، به دلیل رفتن دمای منطقه به زیر صفر شاهد یخ بستن این آبشارها می باشیم.

اگر از سرما بدتان نمی آید حتما در فصل زمستان به این آبشارهای زیبا سر بزنید، گرفتن یک عکس در کنار یک آبشار یخ زده ارزش آن را دارد که سرما را به جان بخرید. در فصل بهار گل های وحشی با رنگ های قرمز و سفید و زرد کنار این آبشارها به هرچه زیباتر شدن این آبشارهای سیاهکل کمک می کنند. گل هایی که گاهی توسط مسافران چیده و تبدیل به یک دسته گل می شوند، گاهی این گل ها بافته می شوند و به عنوان یک موگیر دخترک ها بر روی موهای خود می گذارند.

 

ارسال دیدگاه