قله درفک کجاست | بهترین زمان صعود + جاهای دیدنی + عکس

9 خرداد 1402
0 دیدگاه
قله پوشیده از برف درفک 654564641568341

سیاهکل یکی از زیباترین شهرهای شمالی است که در استان گیلان قرار دارد و شامل 3 منطقه است. این شهر از بخش شمال به شهرستان لاهیجان، از شرق به شهرستان رشت و از جنوب به شهرستان رودبار منتهی می‌شود. جاذبه‌های دیدنی در سیاهکل به قدری زیبا و بکر هستند که سفر به این شهر به عنوان مقصد گردشگری پیشنهاد می‌شود. ما دراین مقاله قصد داریم که به معرفی قله زیبا درفک بپردازیم.

برای آشنایی هرچه بیشتر با جاذبه های دیدنی سیاهکل روی لینک مربوطه کلیک کنید.

قله مرتفع درفک گیلان 5214821352132
قله سوار بر ابرهای آسمانی درفک با ارتفاع بالا

قله درفک کجاست؟

قله درفک یکی از جاذبه‌های دیدنی استان گیلان است و به دلیل خوش آب و هوا و سرسبزی محله، جذابیت بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد. این قله یک آتشفشان خاموش است که در گذشته فعال بوده ولی اکنون خاموش شده و دیگر جنب و جوش آن مشاهده نمی‌شود. زلزله ای که در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی در استان گیلان وقوع پیدا کرد، بخش هایی از این قله را به خرابی کشاند و باعث فرسایش بیشتر قله شده است.

اهالی محلی اعتقاد دارند که قله درفک حاوی اسرار و رازهایی است که سالیان سال از نسل به نسل منتقل شده‌اند. این رازها هنوز در دل غارها و جنگل‌های انبوه آن محله باقی مانده‌اند. قله درفک با ارتفاع 2565 متر، یکی از بام‌های گیلان است و از سمت جنوب به کوه‌های منجیل متصل می‌شود این قله در جنوب شهرستان لاهیجان قرار دارد و بین دو روستای نشتارود و لاکتراش قرار دارد. از دسترسی به این قله می‌توان از طریق جاده ترار و از روستای لاکتراش آغاز کرد.

برای آشنایی با تمامی جاذبه های دیدنی استان سرسبز گیلان روی لینک مربوطه کلیک کنید.

درباره قله درفک :

  • ارتفاع قله : 2565 متر
  • مسیر های دسترسی : جاده ترار و روستا لاکتراش
آدرس دقیق قله درفک 54415364120
برای پیدا کردن آدرس دقیق روی نقشه کلیک کنید

نام گذاری قله درفک

نام قله درفک به دلیل شکل آن انتخاب شده است. این قله به شکل یک قوس طبیعی و شیب دار با چشم‌اندازی بسیار زیبا و بکر برای کوه‌ نوردان و طبیعت‌گردان‌ها شناخته شده است. شکل آن به نحوی است که شبیه به پایانه‌ های نواری مانند درفک (spiral) است که باعث شده این قله با نام درفک شناخته شود.

قله درفک با ارتفاع 2565 5652223332
قله مرتفع در دل کوهستان درفک و صخره های سنگی

جاذبه های تفریحی قله درفک

1- غار یخی درفک

غار یخی درفک یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان گیلان واقع در شهر سیاهکل قرار دارد. این غار در سال ۱۳۵۵ هجری شمسی توسط اعضای دانشگاه تهران کشف شده و نام غار یخی به خاطر داشتن یخ‌های بسیار زیاد در آن به آن داده شده است. درفک یک غار طبیعی و بزرگ با تونل‌ها و سالن‌های پرشکوه است که از شرق به غرب و به طول ۲۷۵۰ متر امتداد دارد و دارای دو ورودی است. دسترسی به غار از طریق ورودی شرقی صورت می‌گیرد. این غار دارای تعدادی اتاق زیبا با تراش‌هایی بسیار زیبا و عجیب است و شما در داخل آن می‌توانید بین صخره‌ها و تراش‌های زیبای غار سپری کنید. همچنین، برای ورود به این غار باید مجوز و تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشید. غار یخی درفک به دلیل وجود یخ‌های بسیار زیاد در داخل غار، یکی از دیدنی‌های جذاب و منحصر به فرد است.

بررسی اجمالی غار یخی درفک:

  • طول : 2750 متر
  • تعداد ورودی : 2 عدد
  • سال پیدایش : 1355 ه.ق
غار یخی درفک 68548543145312
ورودی پوشیده از گلسنگ غار یخی درفک

2- غار منجیل

غار منجیل، یا همان غار برفک، یکی از جاذبه های دیدنی در قله درفک در استان گیلان است. این غار در ارتفاع ۲۶۰۰ متری قله درفک و در شمال شرقی روستای منجیل واقع شده است. غار منجیل با طولی بیش از ۷ کیلومتر و تعدادی اتاق و سالن زیبا و کوچک و بزرگ در دل خود، یکی از طبیعت دیدنی و چشم نواز منطقه بوده و همواره جذابیت بیشتری برای گردشگران و علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت دارد. غار منجیل دارای تونل‌های بلند، آبشارهای بزرگ و سالن های زیبایی است که به سرعت می تواند باعث تعجب و شگفتی گردشگران شود. در داخل این غار همچنین رودخانه‌ای با آب بسیار سرد و شفاف وجود دارد که از بین سنگ‌های بلورین جاری می‌شود و دیدن آن برای گردشگران بسیار جالب است.

چکیده ای از غار منجیل:

  • طول : 7 کیلومتر
  • شامل : تونل، آبشار و سالن 
  • ارتفاع : 2600 متر 
غار منجیل قله درفک 52144681435612
غار منجیل؛ تجربه ای هیجان انگیز در قله درفک

3- یخچال درفک 

یخچال درفک یا دهانه آتشفشانی قله درفک در ارتفاعی بیش از ۲۷۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و یکی از بزرگ‌ ترین دهانه‌های آتشفشانی در منطقه است. این دهانه از بالای قله درفک آغاز می‌شود و به عمقی بیش از ۱۰۰ متر دارای یخچال های طبیعی و جنگل های آلپی است. برای دسترسی به دهانه آتشفشانی قله درفک، باید از مسیر طولانی و پرهیجانی صعود کرد. در این مسیر، چشمه ها، رودخانه ها و جنگل های طبیعی مشاهده می‌شوند که همه به صورت طبیعی و بی رنگی در محیط زیبایی قرار دارند.

ارتفاع دهانه آتشفشانی قله درفک : 2700 متر

تماشای گردشگران از یخچال درفک 4564163526325
بازدید تعدادی از مسافران از فضای داخلی یخچال درفک

4- شهربانو کوهستان

قله درفک در استان گیلان و در فاصله کمی از شهرستان لاهیجان واقع شده است. این کوهستان که از بلندترین قله‌های جنوب غربی درفک به شمار می‌رود، ارتفاعی بالغ بر ۲۵۵۰ متر دارد و دارای یکی از قدیمی‌ترین شاهراه‌های استان گیلان به مرز جمهوری آذربایجان است.

ارتفاع شهربانو کوهستان چقدر است؟

2550 متر 

زمان مناسب صعود به قله درفک

بهترین زمان برای صعود به قله درفک در فصل بهار و تابستان است، به دلیل کمتر بودن بارش و شرایط آب و هوایی برای صعود مناسب تر است. در فصل پاییز هم می‌توان به قله درفک صعود کرد، اما باید در نظر داشت که شرایط آب و هوایی در این فصل نامطلوب و پیش‌بینی نشده است و ممکن است هوا بارانی یا پر از مه باشد. در فصل زمستان به دلیل برف و شرایط نامناسب برای صعود، صعود به قله درفک توصیه نمی‌شود.

زمان مناسب سفر و صعود به قله درفک: 

  • بهار
  • تابستان
طبیعت بهاری قله درفک 654684565342413521
طبیعت بهاری و پوشیده درختان سبز قله درفک

ارسال دیدگاه