طبیعت شیطان کوه کجاست؟ 🗺️| جاهای دیدنی | هتل های اطراف | دلیل نام گذاری | عکس

27 خرداد 1403
0 دیدگاه
نمایی از انعکاس نور کوه سرسبز در داخل استخر و ماه در آسمان لاهیجان 4947648

آیا به دنبال آدرس دقیق طبیعت شیطان کوه می گردید؟ اگر جوابتان بله است انتخاب درستی کرده اید با ویلا رشت همراه شوید.

با احترام به لطف شما، اگر می‌خواهید با لاهیجان آشنا شوید، این شهر زیبا را به عنوان “عروس سبز گیلان” معرفی می‌کنم. لاهیجان یکی از شهرهای پرجمعیت استان گیلان در شمال ایران است که با طبیعت فراوان و فرهنگ متنوع خود، بازدیدکنندگان را جذب می‌کند. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است که از جمله آنها می‌توان به شیطان‌کوه، استخرها، آبشارها، تله‌کابین لاهیجان و تالاب سوستان اشاره کرد. با ما همراه شوید تا بیشتر با این مکان‌های دیدنی آشنا شوید و لحظاتی دل‌نشین در زیبایی‌های طبیعت لاهیجان سپری کنید.

نمایی از انعکاس نور کوه سرسبز در داخل استخر و ماه در آسمان لاهیجان 4947648


🗺️ طبیعت شیطان کوه کجاست؟

شیطان کوه، یکی از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر شهر لاهیجان در استان گیلان، واقع در امتداد رشته‌کوه‌های البرز است. با دامنه‌های سرسبز و جنگلی خود، این کوه زیبا جزو معروف‌ترین مکان‌های دیدنی لاهیجان و حتی گیلان محسوب می‌شود. برای رسیدن به شیطان کوه نیازی به سفر طولانی نیست؛ این کوه در دل شهر لاهیجان واقع شده است و با آسانی قابل دسترسی است. این مکان به فاصله ۳۵۱ کیلومتری تهران واقع شده است، که با یک سفر چهار ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای از تهران قابل دسترسی است.

📍 آدرس طبیعت شیطان کوه:  گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

🚧 راهنمای سفر به شیطان کوه، جواهری از طبیعت لاهیجان:

1️⃣ سفر با خودرو

اگر به دنبال سفری آسان و با امکاناتی مستقل هستید، از تهران با خودروی شخصی بعد از حدود ۳۳۰ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به شهر رشت خواهید رسید. سپس در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان می‌رسید. تقریبا از تمام نقاط لاهیجان شیطان کوه را می‌توانید مشاهده کنید، پس پیدا کردن مسیر سخت نخواهد بود.

2️⃣ سفر با حمل‌ونقل عمومی

برای سفر با حمل‌ و نقل عمومی، هر روز اتوبوس‌ هایی از ترمینال‌ های تهران به سمت رشت حرکت می‌کنند که معمولاً با آن‌ها حدودا ۵ ساعت در راه خواهید بود. همچنین، فرودگاه رشت نیز فعال بوده و هر روز پروازهای تهران-رشت انجام می‌شود. از رشت هم از طریق تاکسی‌های جاده‌ای و هم از طریق اتوبوس به راحتی به لاهیجان می‌رسید.

 آدرس دقیق طبیعت شیطان کوه روی نقشه 35564364
برای دستیابی به آدرس دقیق طبیعت شیطان کوه روی نقشه کلیک کنید.

✏️ دلیل نام گذاری طبیعت شیطان کوه، راز واژه‌ی “شیطان کوه”

شیطان کوه، نامی که امروزه در ایران به یکی از مهم‌ترین نقاط جذب گردشگری تبدیل شده است، اما این نام اصالتاً از چه منشأیی برخاسته است؟ دلایل و فلسفه‌هایی که پشت این نام قرار دارد، بسیار متنوع است. با گذشته‌ی زمان، این نام از “شاه نشین” به “شیطان کوه” تبدیل شده است. اما معمولاً این تغییرات نام دهی در پس آینده‌های تاریخی و فرهنگی دلایل وجود دارد. به طور عمومی، داستان‌ها و باورهای محلی این نقطه را به شیطان وصل می‌کنند، اما این اتهام به شیطان اغلب مربوط به طبیعت و ویژگی‌های این منطقه است.

یکی از داستان‌های محلی این است که طبیعت شیطان کوه به گونه‌ای است که اگر از بالا به پایین نگاه کنید، احساس می‌کنید که می‌توانید با دویدن به دامنه کوه برسید، اما این تصور فریبنده‌ای است و نتیجه‌ی آن سقوط است. بنابراین، در باورهای محلی، شیطان مانند یک جادوگر چشم فرد را فریب می‌دهد و او را به سوی خطر می‌کشاند. با این همه، اصطلاح “شیطان کوه” برخلاف برخی باورهای عمومی، هیچ ارتباطی با باورهای پرستش شیاطین ندارد و تنها نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های طبیعی و معماری این نقطه جذاب است.

یکی از جذابیت‌ های ویژه این کوه، منظره‌ای زیبا و دل‌انگیز از بام شهر لاهیجان و استخرهای فراوان این شهر است. آیا تصور کردید که چایی لذیذ را در ارتفاعاتی مشرف به شهر لاهیجان بنوشید؟ همه اینها در شیطان کوه امکان‌پذیر است. اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی یا کوه‌نوردی هستید، می‌توانید از مسیر پلکانی کنار استخرهای لاهیجان به قله این کوه بروید. با عبور از مسیری سرسبز و زیبا با درختان گردو و انار، لذت یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

نمایی نزدیک از کوه سرسبز و بزرگ طبیعت شیطان کوه در لاهیجان 485846598


🔎 کاوش در جاذبه‌ های گردشگری شیطان کوه

1️⃣ زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان مسیری زیبا و هیجان‌انگیز است که از فراز شیطان کوه و استخر لاهیجان عبور می‌کند. با بالا رفتن از پله‌های حاشیه استخر لاهیجان، به نقطه آغاز این زیپ لاین می‌رسید و از تجربه فراموش‌ناپذیر آن لذت می‌برید.

📍 آدرس زیپ لاین لاهیجان: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، زیپ لاین لاهیجان

گردش و تفریح یک خانم در زیپ لاین لاهیجان 45745648

2️⃣ بام سبز

در محوطه بام سبز در مجاورت ایستگاه تله‌کابین شیطان کوه، شهربازی با امکانات متنوعی فراهم شده است. در اینجا شما می‌توانید از ماشین‌های برقی، کشتی صبا، مرکز سرپوشیده کودکان به نام بازینو و سایر دستگاه‌های هیجان‌انگیز دیگر استفاده کنید. اما چرخ‌و‌فلک بام سبز لاهیجان تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد؛ به‌ویژه در شب، از این چرخ‌و‌فلک می‌توانید منظره‌ای زیبا از شهر و استخر لاهیجان را تماشا کنید. در محوطه بام سبز، آلاچیق‌ها و چند فروشگاه کوچک نیز قرار دارند که می‌توانید از آنها تنقلات و نوشیدنی خود را تهیه کنید.

📍 آدرس شهربازی شیطان کوه: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف‌السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، شهربازی شیطان کوه

خانه های مسکونی در کنار کوه سرسبز شیطان کوه لاهیجان 654786949

3️⃣ تله کابین شیطان کوه

تله کابین شیطان کوه از میان جنگل‌های این منطقه عبور می‌کند و یکی از سرگرمی‌های محبوب این منطقه است. مسیر حرکت این تله کابین از بام سبز به ارتفاعات تاج خروس کشیده شده است، که با استفاده از آن می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت لاهیجان لذت ببرید.

📍 آدرس تله‌کابین شیطان کوه: گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه یا بام سبز، تله‌کابین شیطان کوه

4️⃣ استخر شیطان کوه

در پای شیطان کوه، یک استخر بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار وجود دارد که به دستور شاه عباس احداث شده است. این استخر طولانی حدود یک کیلومتر دارد و در کنار یک بلوار زیبا قرار دارد. جزیره‌ای زیبا درون استخر وجود دارد که توسط یک پل به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است.

📍 آدرس استخر لاهیجان: گیلان، لاهیجان، بلوار امام رضا، استخر لاهیجان

کوه سرسبز طبیعت شیطان کوه و درخشش نور در شب در زیر آسمان ابری 98547584

5️⃣ آبشار شیطان کوه

در منطقه شیطان کوه، یک آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بدنه کوه به سمت پایین سرازیر می‌شود. این آبشار توسط پمپاژ آب از استخر تغذیه می‌شود و حوضچه‌هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. راه پلکانی کنار آبشار وجود دارد که گردشگران می‌توانند با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله، از کنار آبشار و پای کوه عبور کرده و به بام سبز برسند.

📍 آدرس آبشار شیطان کوه: گیلان، لاهیجان، بلوار خلیج‌فارس، میدان خلیج فارس، آبشار شیطان کوه


🏞️ جاذبه‌های اطراف شیطان کوه، دیدنی‌هایی که هر فصلی دلچسبند

  1. آرامگاه شیخ زاهد گیلانی،⬅️ آدرس: گیلان، لاهیجان، جاده لاهیجان به لنگرود، میدان شیخ زاهد گیلانی، خیابان شیخ زاهد گیلانی
  2. تالاب سوستان،⬅️  آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان دانشگاه، خیابان تربیت معلم، روستای سوستان، تالاب سوستان
  3. تالاب بین‌المللی امیر کلایه،⬅️ آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان گیل، خیابان رسالت، جاده رودبنه، روستای امیر کلایه، تالاب امیر کلایه
  4. پل خشتی لاهیجان، ⬅️ آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان انتظام، محله پرده‌سر، پل خشتی لاهیجان
  5. حمام گلشن لاهیجان، ⬅️ آدرس: گیلان، لاهیجان، میدان وحدت (چهار پادشاهان)، ضلع جنوب غربی میدان وحدت، خیابان سردار جنگل، حمام گلشن

بیشتر بخولنید: معرفی کامل جاذبه های گردشگری لاهیجان

نمایی بیرونی و محوطه سرسبز به همراه پله های زیاد در آرامگاه شیخ زاهد گیلانی در اطراف طبیعت شیطان کوه 56565545 نمای نزدیک از پل خشتی لاهیجان در کنار درختان سرسبز در اطراف طبیعت شیطان کوه 49684687


⏰ زمان مناسب برای سفر به شیطان کوه و تجربهٔ لذت‌بخش طبیعت

هر فصلی که دلتان بخواهد، می‌توانید به لاهیجان سفر کنید، اما بهترین فصول برای تجربه لذت‌بخشی از زیبایی‌های شیطان کوه، بهار، تابستان و نیمهٔ اول پاییز هستند.


🚵‍♂️ تفریحات ممکن در شیطان کوه

  1. قدم زدن در طبیعت و کوه‌پیمایی تا بام سبز لاهیجان
  2. برگزاری پیک‌نیک با خانواده
  3. تماشای منظره زیبای لاهیجان از بالای کوه

📶 امکانات اطراف شیطان کوه

  1. سرویس‌های بهداشتی تمیز و مجهز
  2. رستوران و کافه‌های سنتی
  3. امکان خرید کلوچه‌های خوشمزه در همان حوالی
  4. انتخاب از بین هتل فجر و جهانگردی برای اقامت، همچنین هتل‌های آپارتمان و ویلاهای زیادی نیز در این منطقه در دسترس هستند.

سفر به شیطان کوه، فرصتی است برای آرامش بخشیدن به روح و تجربهٔ لذت از زیبایی‌های طبیعت در هر فصلی از سال.

انعکاس درخت سرسبز بر روی استخر و عکس شیطان کوه لاهیجان در شب 48758456


🛏️ هتل های اطراف طبیعت شیطان کوه

۱. هتل جهانگردی: هتل جهانگردی یکی از هتل‌های سه ستاره لاهیجان است که در فاصله دو کیلومتری از شیطان کوه واقع شده است. این هتل با امکانات رفاهی مناسب و دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری، یک گزینه عالی برای اقامت در شیطان کوه است.

📍 آدرس هتل جهان گردی: لاهیجان، خیابان امام خمینی، میدان سپاه، جنب استخر لاهیجان، هتل جهانگردی

۲. هتل ابریشمی:  هتل ابریشمی با چهار ستاره، در فاصله سه کیلومتری از شیطان کوه واقع شده است. با منظره‌ای زیبا از استخر لاهیجان، این هتل امکاناتی شگفت‌انگیز برای اقامت شما فراهم می‌کند.

📍 آدرس هتل ابریشمی: لاهیجان، میدان بسیج، هتل ابریشمی

نمایی از اتاق استراحت و سه تخت خواب یک نفره در هتل ابریشمی اطراف شیطان کوه46497487

۳. هتل آبشار (فجر): هتل آبشار یا فجر، یکی از هتل‌های قدیمی لاهیجان است که از سال ۱۳۴۶ فعالیت می‌کند. این هتل با موقعیتی دسترسی‌پذیر و چشم‌اندازی زیبا از باغ‌های چای و کوه‌های جنگلی، یک گزینه فوق‌العاده برای اقامت در شیطان کوه محسوب می‌شود.

📍 آدرس هتل آبشار: گیلان، لاهیجان، ابتدای بلوار لاهیجان به لنگرود، جنب کلوچه نادری


ارسال دیدگاه