معرفی دو پل قدیمی و تاریخی رضوانشهر

26 آذر 1401
0 دیدگاه
پل قدیمی 89456468545864

آیا پل قدیمی و تاریخی رضوانشهر را می شناسید؟ این شهر دارای دو پل کهن است که از گذشته تا کنون از محبوبیت بالایی برخوردار است. در زمان های گذشته به دلیل کمبود امکانات، مردم نسبت به نیاز خود به سفر بی توجه بودند، اما به تدریج که خستگی بر آن ها غالب شد، تصمیم به استراحت گرفتند، در گذشته این استراحت به ماندن و توقف کردن زیر سایه یک درخت ختم می شد، اما به تدریج و با توسعه صنعت گردشگری و افزایش امکانات و وسایل های مختلف، مردم برای رفع خستگی تصمیم به سفر کردن گرفتند. به این صورت که از شهر خود خارج شده و به یک شهر خوش آب و هوا و دارای جاذبه رفته تا بتوانند به بهترین شکل ممکن لذت ببرند.

سفر یک داروی خاص برای روح خسته انسان محسوب می شود، هنگامی که از تمام شلوغی های زندگی و هیاهوی زندگی شخصی و اجتماعی خسته می شوید، می توانید با یک سفر به تمام آنچه که برای آرامش نیاز داریر برسید. سفر کردن به نوعی می تواند شما را از هر چه دکتر اعصاب و خوردن قرص های مختلف اعصاب و روان بوده نجات دهد.در کشور ما مکان های دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد که ماندن چند روزه در هر کدام از آن ها می تواند باعث تمدد اعصاب و روان شود، یکی از این شهرهای زیبا که جاذبه های منحصربه فرد دارد، شهر رضوانشهر است که در خطه سبز و پهناور گیلان و در جوار شهر بزرگ رشت قرار گرفته +است‌.

هر گوشه از از این شهر زیبا تماشایی می باشد و در زمان سفر به این نقطه، حتما، دیدن روستاهای رضوانشهر را فراموش نکنید، زیرا روستاها خود نوعی قرص آرامشبخش محسوب می شوند، اگر درون این روستاهای قرار بگیرید و تفکر خود را بر روی هر چه موارد آزاردهنده است ببندید و فقط به صدای طبیعت گوش فرا دهید، برای مدتی می تواتید آرامش داشته باشید. آرامشی که هیچ جایگزینی ندارد.

 پل قدیمی 8974650484

پل زیبای آبشار رضوانشهر

در دل جنگل های انبوه رضوانشهر آبشاری زیبا قرار دارد که ماندن در کنار این آبشار زیبا و شنیدن صدای حرکت تند آب که از صخره ها به سمت پایین می ریزد،  ارامش عمیقی را به شما هدیه می بخشد.

این آبشار که ویسا نام دارد درون جنگل های به هم فشرده و پوشیده از درخت رضوانشهر قرار دارد، مکانی که دارای ارتفاع مشخصی بوده و سطح آن هموار نمی باشد، بنابراین برای رفتن کنار این آبشار باید مقداری کوهپیمایی انجام دهید، همین کوهپیمایی نیز بسیار جذاب می باشد، دلیل آن نیز مسیر زیبایی است که در امتداد و رسیدن به این آبشار زیبا وجود دارد. شاید این مورد که بر روی آبشار پل وجود داشته باشد موردی تعجب برانگیز است، اما باید گفت که بر روی آبشار ویسا در رضوانشهر پلی وجود دارد که این پل به جذابیت های آبشار ویسا افزوده است. با قرار گرفتن روی پل می توانید سر خود را خم کنید و به نظاره آبشاری که زیر پای شما است بنگرید.

البته در مسیر و تا رسیدن به آبشار ویسا می تواتید جاذبه های بکر و منحصربه فردی را درون جنگل این منطقه مشاهده کرده و از آن لذت ببرید، گاهی با گونه های مختلف حیوانات و پرندگان برخورد می کنید هیچ شناختی نسبت به آن ها ندارید.

 پل قدیمی 87456125

پل تاریخی رضوانشهر

زمان ساخت این پل معروف رضوانشهر بر می گردد به دوره ای که صفویان بر ایران حکومت می کردند. آن ها توانسته اند با ابزار و وسایل بسیار با کیفیت به این پل زیبا مبادرت ورزند پلی که بعد از قرن ها که از آن می گذرد هنوز سالم بوده و برای تردد از آن استفاده می کنند، جنس این پل از سنگ و آجر می باشد و ظاهر آن به شکل چند طاق پشت سرهم است که به صورت دقیق و هم اندازه ساخته شده اند.

در ارتباط با کف این پل زیبا باید گفت که پوشیده از سنگ های یک دست است که با عبور آب از روی این سنگ ها جذابیت خاصی ایجاد می شود. دلیل این همه دقت در ساخت این پل و با توجه به این که به دوران قبل نیز بر می گردد، وجود معماران و مهندسین خبره در دوره صفوی هست که در پل سازی بسیار توانا بوده اند. آن ها در زمان پادشاهی خود به پل سازی علاقه مند بودند و می توان گفت که زمان ساخت بسیاری از پل ها به همین دوره بر می گردد. نام پل زیبا و مشهور رضوانشهر پونل نام دارد.

ارسال دیدگاه