روستاهای زیبا در مسیر سفر به گیلان

30 آذر 1401
0 دیدگاه
روستاهای زیبا 54564645

سکوتی که درون روستاهای زیبا گیلان وجود دارد، افراد را از هیاهو و شلوغی های زندگی شهر نشینی برای مدتی نجات می دهد‌. روستاهایی که فوق العاده جذاب بوده و از نظر امکانات نسبت به گذشته فرق کرده اند. در گذشته روستاها حتی امکانات اولیه را نداشتند و مسافران برای اقامت مجبور بودند در خانه های ساکنین روستا بمانند، آب، برق، گاز و حتی تلفن در محدوده روستاهای گیلان وجود نداشت.

اما همین صنعت گردشگری و علاقه افراد به این سرزمین سبب شد که حتی در روستاهای صعب العبور این خطه نیز تمام امکانات اولیه فراهم شود و حتی در ییلاقات این استان و مکان هایی که در ارتفاعات هستند نیز گوشی های همراه به راحتی آنتن دهد. به غیر از این عوامل، اقامتگاهی سنگی و چوبی مختلقی درون روستاها برای اقامت و راحتی مسافران ساخته شده است. به همین دلیل هنگام سفر به این روستاها، دیگر نیاز به گذراندن شب درون خانه های ساکنین روستا نخواهد بود. از نظر تعداد، روستاهایی که در استان مازندران وجود دارد بسیار زیاد هستند، بنابراین طی یک سفر نمی توان کل این روستاها را گشت و از جاذبه های منحصربه فرد آن دیدن کرد. در این مقاله به بررسی چند مورد از روستاهای استان گیلان می پردازیم.

کله سر یکی از روستاهای زیبا گیلان

روستای کله سر در شهرستان نمین گیلان قرار دارد روستایی زیبا که پر از جاذبه طبیعی و در میان جنگل قرار دارد. از شهر رشت که با هدف سفر به این روستا خارج شوید فقط ۳ دقیقه رانندگی کافی است تا بتواند به مقصد خود که روستای کله سر است برسید. حیوانات و پرندگان مختلفی درون روستای کله سر وجود دارد، که مرکز مهمی برای علاقه مندان به حیوانات می باشد.

روستاهای زیبا 87865420135432

داماش

مردم روستای داماش به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند به علاوه برخی از آن ها درون کارخانه داماش که به تولید آب معدنی پرداخته، کار می کنند. این روستای زیبا دارای چشمه ای گوارا بوده که بعد از آزمایش آب آن، و مقدار بالای املاح معدنی، کارخانه بزرگی در کنار آن به وجود آمده است. روستای داماش علاوه بر جنگل، درختان و دیگر زیبایی ها، دارای دشتی پر از گل های خاص و منحصر به فرد این منطقه است، گل هایی که برای پیدا کردن آن، فقط باید به این روستا آمد، زیرا در هیچ روستای دیگر امکان رویش آن وجود نخواهد داشت.

اگر قصد سفر به این روستای زیبا در مسیر گیلان را دارید می توانید، درفصل بهار زمانی که جوانه های درختان سر بر آوردند و روی هر شاخه درخت شکوفه های زیبایی قابل مشاهده است، سر بزنید. تابستان نیز برای سفر به این روستا لذت بخش است زیرا می توانید از یک هوای خنک مطبوع به همراه نسیمی ملایم که صورت شما را نوازش می کند بهره مند شوید. اما در فصل زمستان بر روی شاخه های درختان روستای داماش هیچ برگی قابل مشاهده نیست، دلیل نیز خزان پذیر بودن درختان این منطقه است به علاوه کل منطقه پوشیده از برف است. به طوری که تردد در این روستا بسیار سخت است و در زمستان برق این منطقه نیز با اخلال روبرو می شود‌.

ماسوله

نام ماسوله برای بیشتر مردم آشنا است، هر کس که به خطه گیلان سفر کرده باشد، قطعا در روستای پلکانی ماسوله توقف و از طبیعت و زیبایی این منطقه لذت برده و دوباره سال بعد که قصد سفر به گیلان کرده، بازدید از ماسوله را هدف خود قرار داده است. با سفر به روستای زیبای ماسوله، علاوه بر مشاهده یک طبعیت بکر و جذاب می توانید به مشاهده آثار مختلف فرهنگی، هنری و تاریخی نیز بپردازید. آثاری که هر کدام باعث رونق گرفتن صنعت توریسم این منطقه شده است.

روستاهای زیبا 8412315456012

جواهر دشت

گیلان است و جواهردشتش. جواهر دشتی که آهن ربایی با مغناطیسم بالا بوده و باعث جذب مسافران خطه گیلان به سمت خود می شود. این روستای جذاب با رودخانه، آبشار و جنگل های انبوهش، همیشه مورد توجه مسافران زیادی می باشد. بر اساس همین ویژگی جذب مسافر، ویلاهایی درون این روستا برای اقامت توریست ها به وجود آمده است. ویلاهایی که از نظر نمای بیرونی و درونی و از لحاظ امکانات، با یکدیگر متفاوت بوده و بر همین اساس قیمت ویلا نیز برای اجاره و رهن در رشت و گیلان متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

هنگام سفر به گیلان، روستاهای زیبای این شهر، که بی شباهت به بهشت نیستند، باید تیتر اصلی برنامه سفر شما باشد. روستاهایی که به نوبه خود زیبایی ها و جذابیت های بیشماری دارند.

 

ارسال دیدگاه