جاذبه های بی همتای رضوانشهر که هنگام سفر باید از آنها دیدن کنید

22 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه های بی همتای رضوانشهر 874561214505

جاذبه های بی همتای رضوانشهر بسیارند، هنگام سفر به این شهر باید از هرکدام از این زیبایی ها دیدن کنید. از جمله جاذبه های چشم نواز می توان به پل های قدیمی رضوانشهر، روستاهای بکر و… آن اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا هرکدام از این زیبایی ها را معرفی کنیم.

روستاهای چشم نواز رضوانشهر

هر کدام از روستاهای رضوان شهر به نوعی جاذبه ای منحصربه فرد است که کنار هم قرار گرفتن آن ها باعث ایجاد هم افزایی در زیبایی شده است. اکثر روستاهای این خطه در ارتفاعات قرار داشته و برای سفر کردن به این روستاها حتما باید یک مسیر کوهستانی را طی کنید، مسیری که در هر قدم پر از درخت بوده و میان آن ها می توان درختان تمشک وحشی را ملاحظه نمود.

گاهی درون روستاها با افراد دوربین به دست برخورد می کنید، که زیبایی های روستاهای رضوانشهر، آن ها را جهت عکاسی به این منطقه سوق داده است. به غیر از عکاسان، قشر نقاش نیز به این روستاها علاقه مند هستند، زیرا یک تصویر فوق العاده زیبا جلوی روی آن ها برای منتقل کردن بر روی بوم قرار دارد.

طی کردن یک شب در روستاهای زیبای رضوانشهر می تواند باعث ذخیره کردن حجم زیادی انرژی درون شما شود. انرژی که باعث می شود مدت زیادی در طول سال بتوانید با آن سر کرده و با قدرت بیشتر کارهای خود را پیش ببرید. برخی از روستاهای رضوانشهر آنقدر در ارتفاعات بلند قرار دارد که با قرار گرفتن در آن، انگار در آسمان حضور پیدا کنید. و در حال پیاده روی بر روی ابرها می باشید، گاهی آنقدر حجم مه در این روستاها زیاد می شود که برای تردد باید حتما از یک نور چراغ دستی استفاده کنید.

دمای هوا درون روستاها به مراتب از رضوانشهر پایین تر بوده و سرمای هوا بیشتر است.  بنابراین هنگام سفر به این نقطه حتما باید لباس مناسب تر پوشیده تا بتوانید بیشترین استفاده را از محیط اطراف برده و لذت آن تا مدت ها همراه شما باشد.

جاذبه های بی همتای رضوانشهر 8976512350

مسجد و قلعه رضوانشهر

در زمان پادشاهی ساسانی، بعد از این‌که اسلام وارد ایران شد، مسجدی در این شهر بناشد که به مسجد سفید معروف گشت. این مورد جزآثار باستانی به شمار می آید، جایی که تا مدت ها زیر خاشاک و درختان بزرگ قرار گرفته بود و بعد از مدت ها مورد اکتشاف قرار گرفت. علاوه بر مسجد سفید، درون رضوانشهر، قلعه ای باستانی منتصب به پادشاه ساسانی قرار دارد که به دلیل از بین رفتن بافت کلی آن توسط باستان شناسان مورد بازسازی کلی قرار گرفته است. اما اگر تمایل به دیدن شکل معماری این قلعه در دوران خودش دارید، می توانید عکسی که به یادگار از آن مانده را ملاحظه کنید و به تمدن موجود در قرن های پیش کشور ایران پی ببرید این قلعه دارای پنجره های طاق دار کوچک زیادی است که به ساختمان آن جلوه خاصی بخشیده و باعث زیباتر شدن خانه های این قلعه شده است.

جاذبه های بی همتای رضوانشهر 5452123465805

قبرستان تاریخی

در شهر رضوانشهر، قبرستان تاریخی به نام پرن پرن وسکه قرار دارد که قدمت آن به پنج قرن پیش می رسد. افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند می توانند از آن به عنوان یک مکان تاریخی دیدن کنند. تمام سنگ قبرهای موجود در این گورستان، از نظر طراحی و حتی نحوه نوشته بسیار قدیمی بوده به نوعی که از آن امروزه وجود ندارد. جنس سنگ قبرهای موجود در این قبرستان نیز متفاوت می باشد،  و در برخی مواقع می توان شاهد سنگ های با ارزش بود که جهت ساختن سنگ قبر تراش خورده اند.

جاذبه های بی همتای رضوانشهر 8745321564768512

پارک جنگلی یکی از جاذبه های بی همتای رضوانشهر

گیسوم از جمله پارک های جنگلی معروف در خطه گیلان، شهر رضوان شهر به حساب می آید،  مساحت این پارک بالغ بر ۴ الی ۵ کیلومتر می باشد که پوشیده از درختان پیر و جوان است ، امتداد این پارک جنگلی به دریای زیبای خذر خواهد رسید. جایی که مقصد و هدف بیشتر مسافران سرزمین های شمالی می باشد.

از لحاظ امکانات، پارک جنگلی رضوانشهر، امکانت رفاهی و تفریحی مختلفی دارد که موقعیت برای اسکان چند ساعته را فراهم می کند. در امتدا مسیر درختان موجود درون پارک و هرچه به سمت جلوتر حرکت کنید، مه غلیظی را می توانید نظاره گر باشید، مه که شدت آن به جایی می رسد که حتی درختان بزرگ و سربه فلک کشیده نیز میان آن گم‌ می شوند.از دیگر زیبایی های این پارک جنگلی وجود حیوانات مختلف است، کسانی که عاشق حیوانات هستند، می توانند گونه های متنوع آن را در این قسمت نظاره گر باشند.

 

 

ارسال دیدگاه