لیست 20 تا بهترین روستاهای گیلان | آدرس دقیق | عکس

30 دی 1402
0 دیدگاه
بام روستای سرولات سرسبز در کوه 4485748های گیلان

آیا می خواهید بدانید که بهترین روستاهای گیلان کجا هستند؟ آیا آدرس دقیق روستاهای استان گیلان را می دانید؟ در ادامه به موضوع بهترین روستاهای گیلان می پردازیم تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

درخشش ساختمان ها در شب های گیلان 2567486
درخشش ساختمان های زیبا در شهر توریستی گیلان

اسامی 20 تا از بهترین روستاهای گیلان

  1. ماسوله (مشاهده روی نقشه)
  2. روستای امام زاده شَفت محله (مشاهده روی نقشه)
  3. روستای داماش (مشاهده روی نقشه)
  4. روستای قلعه رودخان (مشاهده روی نقشه)
  5. روستای سلانسر (مشاهده روی نقشه)
  6. روستای کله سرا (مشاهده روی نقشه)
  7. روستای سوباتان (مشاهده روی نقشه)
  8. روستای اولسبلنگاه (مشاهده روی نقشه)
  9. روستای لیلاکوه (مشاهده روی نقشه)
  10. روستای سرولات (مشاهده روی نقشه)
  11. روستای جواهردشت (مشاهده روی نقشه)
  12. روستای ملومه (مشاهده روی نقشه)
  13. روستای بلوردکان (مشاهده روی نقشه)
  14. روستای دربند (مشاهده روی نقشه)
  15. روستای هلودشت (مشاهده روی نقشه)
  16. روستای میلاش (مشاهده روی نقشه)
  17. روستای سیمبری خاله (مشاهده روی نقشه)
  18. روستای بشمن (مشاهده روی نقشه)
  19. روستای خطبه سرا (مشاهده روی نقشه)
  20. روستای قروق (مشاهده روی نقشه)

1. ماسوله

ماسوله، شهری تاریخی و زیبا در جنوب غربی شهر رشت با معماری بومی و سنتی واقع شده است این شهر در ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته و با فاصله 60 کیلومتری از رشت، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. بازار، خانه‌های سنتی، آثار تاریخی، آبشارها و موزه‌ها از جمله جاذبه‌های این شهر می‌باشند. دسترسی به ماسوله از جاده‌های پرپیچ‌و‌خم و زیبا امکان‌پذیر است.

مشخصات ماسوله:

آدرس دقیق ماسوله: بخش سردار جنگل، شهرستان فومن، ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شهر فومن
اقلیم: ییلاقی – جنگلی
فاصله از رشت: ۶۰ کیلومتر (۹۰ دقیقه)

ماسوله و خانه های پلکانی آن، یکی از جاهای دیدنی گیلان 4859746
خانه های پلکانی زیبا در دل گوهستان های ماسوله گیلان

2. روستای امام زاده شَفت محله

روستای امامزاده ابراهیم در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال شهر شفت واقع شده است با مسیر دسترسی جنگلی و رودخانه‌ای، این روستا با ساختمان‌های چوبی چندطبقه، بازارچه محلی، و جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارها و دشت‌های سرسبز، یک جاذبه دیدنی و گردشگری منحصربه‌فرد اطراف رشت محسوب می‌شود. امکانات اقامتی متنوع از جمله سوئیت‌ها، هتل‌ها و ویلای روستایی در این منطقه وجود دارد.

آدرسامام زاده شفت: شهرستان شفت، بخش احمدسر گوراب
اقلیم: ییلاقی – جنگلی
فاصله از رشت: ۵۰ کیلومتر (۸۵ دقیقه)

روستای امام زاده شَفت محله، یکی از جاهای دیدنی گیلان 46876877
خانه های روستایی در آغوش درختان سرسبز روستای امام زاده شَفت محله

3. روستای داماش

داماش، روستای ییلاقی در شهرستان رودبار، با فاصله ۱۰۰ کیلومتر از رشت واقع شده است این منطقه با ارتفاع ۱,۸۰۰ متری از سطح آب و به عنوان زیستگاه گل سوسن چلچراغ شناخته می‌شود. مسیر دسترسی زیبا و جنگلی به این روستا از جذابیت‌های طبیعی آن است. سوسن چلچراغ، گیاهان بومی و قلعه‌های تاریخی از دیگر دیدنی‌های این منطقه هستند. منطقه داماش در نیمه اول سال هوا معتدل و خنک، و در نیمه دوم سال سرد و برفی دارد. بهار و تابستان به‌عنوان بهترین زمان برای بازدید از سوسن چلچراغ شناخته می‌شوند. امکانات اقامتی متنوع از جمله مجتمع گردشگری و هتل در این منطقه فراهم شده است.

مشخصات روستای داماش:

آدرس روستای داماش: شهرستان رودبار، بخش عمارلو، شهر جیرنده
اقلیم: ییلاقی
فاصله از رشت: ۱۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۲۰ دقیقه)

دریاچه و جنگل روستای داماش 485787
دریاچه آرام در آغوش جنگل مه آلود روستای داماش

4. روستای قلعه رودخان

قلعه رودخان یک روستای جالب و دیدنی در شهرستان فومن است این روستا با قلعه تاریخی منحصر به فرد خود معروف است که در ارتفاعات جنگلی واقع شده و فاصله کوتاهی از شهر فومن دارد. قلعه با ارتفاع ۶ هکتار و طول ۵۰۰ متر، در سال ۱۳۵۰ به ثبت ملی رسیده و جذب گردشگران با شکوه تاریخی و معماری خاص خود است. دسترسی به این قلعه نیاز به صعود از ۱,۶۰۰ پله دارد که در روزهای بارانی ممکن است لیز شود منطقه اطراف نیز با طبیعت جنگلی و کوهستانی خود، بهار تا اوایل پاییز بهترین زمان برای بازدید است.

مشخصات روستای قلعه رودخان:

آدرس روستای قلعه رودخان: شهرستان فومن، بخش مرکزی، دهستان گوراب پس
اقلیم: ییلاقی – جنگلی
فاصله از رشت: ۴۵ کیلومتر (۷۵ دقیقه)

بازدید مردم از روستای قلعه رودخان گیلان 4897964
بازدید مردم از روستای توریستی قلعه رودخان گیلان سرسبز

5. روستای سلانسر

سلانسر، یک ییلاق زیبا در استان گیلان با فاصله ۷۰ کیلومتر از رشت، با ارتفاع ۱,۲۰۰ تا ۱,۴۵۰ متر از سطح دریا و طبیعت خنک و دلنشین دسترسی به این منطقه از جاده رشت به قزوین و خروجی رستم آبادتوتکابن آغاز شده و با عبور از درختان انبوه به دشت زیبای سلانسر می‌رسید. منطقه از زیبایی‌های جوشان چشمه‌ها، دشت‌های گل‌گاوزبان و چشم‌اندازهای دیدنی بهره‌مند است. بدون امکانات رفاهی، بهترین زمان سفر در نیمه اول سال با پدیده اقیانوس ابر در بهار و پاییز.

  • آدرس روستای سلانسر: شهرستان رودبار، بخش مرکزی، دهستان رستم آباد
  • اقلیم: ییلاقی
  • فاصله از رشت: ۷۰ کیلومتر (۱۰۰ دقیقه)
تپه های صورتی و زرد رنگ روستای سلانسر گیلان 4897484
رنگین کمان رنگ ها در تپه های رویایی روستای سلانسر

6. روستای کله سرا

کله سرا، روستای جنگلی زیبا در شهرستان تالش با فاصله ۹۰ کیلومتر از رشت، دارای رودخانه و آبشارهای زیباست. واقع در جنوب جاده زیبا و گردشگرپذیر اسالم به خلخال. دسترسی آسان، امکانات مطلوب و آب‌وهوای مطبوع این روستا را به گزینه‌ی عالی برای سفر در غرب گیلان تبدیل کرده است. محصولات محلی از جمله لبنیات، ماهی و عسل نیز از جذابیت‌های این منطقه است.

مشخصات روستای کله سرا:

  • آدرس روستای کله سرا: شهرستان تالش، بخش اسالم، دهستان اسالم
  • اقلیم: جنگلی
  • فاصله از رشت: ۹۰ کیلومتر (۱۱۰ دقیقه)

7. روستای سوباتان

سوباتان، ییلاقی دل‌انگیز در شمال غرب تالش، با ارتفاع ۱,۹۰۰ تا ۲,۵۰۰ متر از سطح آب، جذابیت‌های زیادی مانند جنگل‌ها، دشت‌های پرگل، و آبشارها دارد. این روستا از جاده ۴۹ (رشت به آستارا) دسترسی دارد و امکان اقامت در کلبه‌ها و ویلاها نیز وجود دارد. چشمه‌های طبیعی و جاذبه‌های دیدنی نظیر آبشار ورزنه و غار گنج خانه از جاذبه‌های منطقه هستند.

مشخصات روستای سوباتان:

  • آدرس روستای سوباتان: شهرستان تالش، بخش کرگان‌رود
  • اقلیم: ییلاقی
  • فاصله از رشت: ۱۲۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۵ دقیقه)
خانه های روستایی در تپه های روستای سوباتان 489746
طبیعت رویایی و سرسبز روستای سوباتان در زیر آسمان ابری

8. روستای اولسبلنگاه

اولسبلنگاه، ییلاقی شگفت‌انگیز در ماسال با فاصله ۸۰ کیلومتر از رشت، جاذبه‌ای بکر و طبیعتی زیباست این منطقه ارتفاعات تالش را در بر گرفته و ارتفاع ۱,۴۹۰ متر از سطح آب‌های آزاد دارد. دسترسی به این منطقه از شهر ماسال امکان‌پذیر است، اما برق از موتور برق و پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود مناظر زیبایی از ابرها و تالاب‌ها، وجود حیوانات وحشی و کوهنوردی مواردی است که گردشگران در اینجا تجربه می‌کنند.

مشخصات روستای اولسبلنگاه:

  • آدرس روستای اولسبلنگاه: شهرستان ماسال، ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شهر ماسال
  • اقلیم: ییلاقی
  • فاصله از رشت: ۸۰ کیلومتر (دو ساعت و ۱۰ دقیقه)
روستای اولسبلنگاه و کوه های سرسبز 78484768
عکاسی زیبا در دل تپه ها و کوه های سرسبز روستای اولسبلنگاه

9. روستای لیلاکوه

لیلاکوه، یک روستای زیبا در جنوب غربی شهر لنگرود، با جاذبه‌هایی چون جنگل‌ها، پل‌های تاریخی، و آبشارها مورد توجه گردشگران است. دسترسی راحت از لنگرود و لاهیجان، جایگاه این منطقه را برای تفریحات گوناگون از جمله کوهپیمایی و پیاده‌روی تقویت کرده است. در فصل بهار و پاییز، طبیعت لیلاکوه با گل‌های زیبا و رنگارنگ خود جذابیت خاصی دارد. از جاذبه‌های اطراف آن می‌توان به بلندترین قله لیلاکوه به نام “عطاکوه” اشاره کرد که مناظره فوق‌العاده‌ای از اطراف را ارائه می‌دهد. امکانات اقامتی متنوع از جمله کلبه‌ها و اتاق اجاره از بومیان، امکانات تفریحی و صنایع دستی محلی از دیگر ویژگی‌های لیلاکوه هستند.

مشخصات روستای لیلاکوه:

  • آدرس روستای لیلاکوه: شهرستان لنگرود، بخش مرکزی، دهستان دیوشل
  • اقلیم: ییلاقی – جنگلی
  • فاصله از رشت: ۶۰ کیلومتر (یک ساعت)
روستای لیلاکوه سرسبز، یکی از جاهای دیدنی گیلان 45869768
پوشش گیاهی سرسبز در اطراف روستای لیلاکوه

10. روستای سرولات

سرولات، روستایی در چابکسر گیلان با فاصله ۱۰۵ کیلومتر از رشت، جنگلی و دارای مناظر زیباست این منطقه در حفاظت‌شده جواهردشت قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری گیلان به شمار می‌رود. فاصله کوتاه تا ساحل و کوه‌های محیط این روستا، جذابیت طبیعی و کوهنوردی را افزایش می‌دهد. گردشگران می‌توانند از فعالیت‌هایی مانند پیک‌نیک در اطراف رودخانه، پیاده‌روی در جنگل، خرید صنایع دستی و لذت از غذاهای محلی لذت ببرند. رستوران محلی “خاور خانم” از جمله مکان‌های پرطرفدار برای خوراکی در این روستا است همچنین امکانات اقامتی متعدد از ویلاها تا اقامتگاه‌ها در این منطقه وجود دارد.

مشخصات روستای سرولات:

  • آدرس روستای سرولات: شهرستان رودسر، بخش چابکسر، دهستان اوشیان
  • اقلیم: ییلاقی – جنگلی
  • فاصله از رشت: ۱۰۵ کیلومتر (دو ساعت)
بام روستای سرولات سرسبز در کوه 4485748های گیلان
بازدید مردم از بام روستای سرولات، یکی از جاهای دیدنی گیلان

11. روستای جواهردشت

جواهردشت، یک روستای ییلاقی و زیبا در بخش چابکسر شهرستان رودسر با فاصله‌ای حدود ۴۰ کیلومتر از ساحل چابکسر و ۵۰ کیلومتر از رامسر، ارتفاعات ییلاقی با اقیانوس ابر، دشت‌های سرسبز، رودخانه، چشمه‌ها، و آبشارها را در خود جای داده است. این منطقه با دشت‌های گسترده، تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری، و طبیعت بکر خود، سفرهای طبیعت‌گردی و تفریحی را جذاب می‌کند. امکانات زیبایی شب‌های جواهردشت از دیگر مزایای این منطقه است. جاذبه‌های دیدنی مانند چشمه ناصردشت، آبشار دوآب، غار جواهردشت و قله سماموس، این روستا را به یک مقصد گردشگری و تفریحی تبدیل کرده‌اند. از بهار تا پاییز بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است، و امکان اقامت در اقامتگاه‌ها یا کمپ در طبیعت فراهم است.

مشخصات روستای جواهردشت:

  • آدرس: شهرستان رودسر، بخش چابکسر، دهستان سیاهکلرود
  • فاصله از رشت: ۱۲۰ کیلومتر (سه ساعت و ۱۵ دقیقه)
روستای جواهردشت، یکی از جاهای دیدنی گیلان 48974
روستای جواهردشت در دل کوهستان های برفی گیلان

12. روستای ملومه

روستای ملومه در شهرستان سیاهکل واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی برخوردار است این روستا به عنوان “گل سرسبد منطقه دیلمان” شناخته می‌شود و با اقلیم ییلاقی و موقعیت جغرافیایی خاص، گردشگران را جذب می‌کند. فاصله ۹۰ کیلومتری از رشت و ۵۰ کیلومتری از سیاهکل، روستای ملومه از جنوب به روستاهای میکال و خرم رود، از جنوب به گیسل و تاریک دره، از شرق به تنگرود و از غرب به بابا ولی محاط است.

روستا از جاذبه‌های گردشگری اطراف نیز بهره‌مند است؛ از جمله زیبایی‌های مسیر جاده سیاهکل به دیلمان، که جایگاهی ویژه در لیست زیباترین جاده‌های ایران دارد. در این مسیر، امکان خرید محصولات تولیدی ساکنان روستاها وجود دارد. دشت‌های سبز و طبیعت زیبای اطراف روستا، همچنین امکانات اقامتی متنوع از جمله کلبه‌ها و ویلای گردشگری، سفر به ملومه را یک تجربه فراموش‌ناپذیر می‌کند. جذابیت‌های اطراف ملومه شامل تالاب استیل، آبشار لونک، جنگل دیلمان، پارک جنگلی سیاهکل، استخر پاشوران و جاذبه‌های تاریخی همچون قلعه کوتول و ییلاق دیلمان می‌شوند. اقامت در این منطقه را در بهار، تابستان و اوایل پاییز ویژه‌ترین زمان برای گردشگری به ملومه می‌سازد.

مشخصات روستای ملومه:

  • آدرس: شهرستان سیاهکل، بخش دیلمان، دهستان دیلمان
  • اقلیم: ییلاقی
  • فاصله از رشت: ۹۰ کیلومتر (دو ساعت و ۱۰ دقیقه)
طلوع خورشید د طبیعت روستای ملومه گیلان 458674
تلالو نور خورشید در میان سرسبزی های روستای دیدنی ملومه گیلان

13. روستای بلوردکان

بلوردکان، یک روستای کوهپایه‌ای در شمال گیلان، با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، در جنوب غرب املش قرار دارد فاصله معقول از شهرهای املش، لنگرود، لاهیجان و سیاهکل، به این روستا جاذبهٔ خاصی می‌بخشد. طبیعت زیبای جنگلی، رودخانه‌ای شلمان رود که از میان روستا عبور می‌کند، مسیر دسترسی آسفالته و جاذبه‌های تاریخی نظیر پلی قدیمی و کاروانسرای بلوردکان، این روستا را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. بلوردکان به همراه روستاهای زیبای اطراف چون آتش سرا، سنگتاش، فابیلی، آغوزچال و چالدشت، انتخابی عالی برای گردشگری و کمپینگ است. دشت‌های سرسبز، جنگل‌های هیرکانی و آبشار چالدشت از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به حساب می‌آیند. رودخانه و پل قدیمی نیز افضلیت‌های دیدنی این روستا را افزایش می‌دهند.

با دسترسی راحت از املش، لنگرود و لاهیجان، بلوردکان به ویژه در فصول بهار تا پاییز میزبان گردشگران است. وجود کافه‌ها، چایخوری‌ها و غذاخوری‌های متنوع در طول مسیر و در روستا، امکان اقامت و خدمات به مسافران را فراهم ساخته است. برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند در مکان‌های مناسب کمپ بزنند تا از زیبایی‌های طبیعت و آب و هوای خنک بلوردکان به‌طور مستقیم بهره‌مند شوند.

مشخصات روستای بلوردکان:

  • آدرس روستای بلودرکان: شهرستان لنگرود، بخش اطاقور، دهستان لات لیل
  • اقلیم: جنگلی – کوهپایه‌ای
  • فاصله از رشت: ۸۵ کیلومتر (۱۰۵ دقیقه)
رانندگی در جاده روستای بلوردکان 48597846
سفر به روستای توریستی سرسبز بلوردکان را فراموش نکنید

14. روستای دربند

روستای دربند آستارا در استان گیلان با فاصله ۱۷۰ کیلومتری از رشت واقع شده و از ترکیب جنگل، جلگه و دریا بهره‌مند است با وجود فاصله از آستارا، این روستا مشرف به کوهپایه‌ها و شالیزارهای سرسبز برنج است. تالاب استیل در حاشیه شمال شرقی روستا، به‌عنوان یک مقصد تفریحی و طبیعت‌گردی محبوب معرفی شده است. این تالاب به عنوان منطقه نمونه گردشگری در سال ۱۳۸۴ ثبت شده و در فصل مهاجرت پرندگان مختلف اروپای مرکزی و سیبری، از جمله چنگر نوک سرخ و مرغابی سنایی را در ایستگاه مهاجرتی خود می‌پذیرد. روستای دربند با امکانات گردشگری متنوع، اقامتگاه‌ها و هتل‌های راحت، همواره جذابیت خاصی برای گردشگران دارد.

مشخصات روستای دربند:

آدرس روستای دربند: شهرستان آستارا، بخش مرکزی، دهستان ویرمونی
اقلیم: جنگلی، ساحلی
فاصله از رشت: ۱۷۰ کیلومتر (سه ساعت و ۱۰ دقیقه)

روستای دربند با دریاچه آرام، یکی از جاهای دیدنی گیلان 4687464
پوشش گیاهی سرسبز در اطراف دریاچه روستای دربند

15. روستای هلودشت

هلودشت، روستای زیبا و خوش‌آب‌وهو در شهرستان املش گیلان، با ارتفاع ۱,۲۰۰ متری از سطح آب‌های آزاد، جاذبهٔ پدیده اقیانوس ابر را در خود جای داده است. این منطقه با هوای مه‌آلود برخی از روزهای بهار و پاییز، به یک مقصد گردشگری تبدیل شده و از جمله ییلاقات زیبای املش شناخته می‌شود. هلودشت با فاصله معقول از املش، بلوردکان، لنگرود و لاهیجان واقع شده و از طریق جاده املش به بلوردکان به آسانی قابل دسترسی است. این روستا دروازه ورودی به ییلاقات زیبای املش به حساب می‌آید و مسیر زیبایی از بلوردکان به خصیل دشت در ادامه دارد.

در منطقه اطراف هلودشت، جاذبه‌های طبیعی زیبا چون جنگل صفرا بسته، آبشار میلاش، خصیل دشت و دره میان لنگه قرار دارند. این مناطق ایده‌آل برای کمپ و چادر زدن محسوب می‌شوند. همچنین، لذت از لبنیات سنتی، گل گاو زبان، گردو و فندق سوغات هلودشت را تجربه می‌کنید. زمان مناسب سفر به هلودشت از بهار تا اواسط پاییز است در فصل‌های سرد، به‌دلیل سرمای شدید، منطقه خالی از سکنه می‌شود. امکان اقامت در اتاق‌ها و اقامتگاه‌های سنتی نیز در روستا وجود دارد که برخی از گردشگران از آنها استفاده می‌کنند.

مشخصات روستای هلودشت:

آدرس روستای هلودشت: شهرستان املش، بخش مرکزی، دهستان املش جنوبی
اقلیم: ییلاقی – جنگلی
فاصله از رشت: ۹۵ کیلومتر (دو ساعت و ۲۰ دقیقه)

روستای هلودشت، یکی ا جاهای دیدنی گیلان 4689746
طبیعت چشم نواز سرسبز در دل کوه های سرسبز روستای هلودشت

16. روستای میلاش

روستای میلاش یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی شهر رودسر در استان گیلان است با فاصله ۱۲۰ کیلومتر از رشت، این منطقه دارای آب‌وهوای مطبوع و جنگلی است. آبشار میلاش با ارتفاع ۲۵ متری یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد این منطقه محسوب می‌شود. دسترسی به این آبشار بسیار آسان و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. در روستا و اطراف آن، درختان فندق به وفور رویش داشته و محصولات متنوعی از جمله فندق خردشده و فندق لپه تولید می‌شود. بهار و تابستان به‌عنوان بهترین زمان برای آب‌تنی در این منطقه شناخته می‌شود. امکانات گردشگری و اقامت در روستا فراهم است و امکان کمپ زدن نیز در آبشار میلاش وجود دارد.

مشخصات روستای میلاش:

  • آدرس روستای میلاش: شهرستان رودسر، بخش رحیم آباد، دهستان اشکور سفلی
  • اقلیم: جنگلی – ییلاقی
  • فاصله از رشت: ۱۲۰ کیلومتر (دو ساعت و ۲۰ دقیقه)
کلبه چوبی در روستای سرسبز میلاش 4869746
خانه روستایی برای رفاه و آسایش گردشکران در روستای سرسبز میلاش

17. روستای سیمبری خاله 

سیمبری خاله یک روستای ساحلی زیبا در شهرستان رضوانشهر است که از رشت حدود ۸۵ کیلومتر فاصله دارد این روستا در محیطی دنج و خلوت با ساحل شنی جذاب و محیطی تمیز و دلنشین واقع شده است. آبشار ویسادار، پل‌های آجری شفا رود و پونل، مسجد «اسپی مزگت» و گورستان تاریخی «پرن پرن وسکه» از جاذبه‌های اطراف این روستاست. روستای سیمبری خاله با اقلیم معتدل و مرطوب، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به آن محسوب می‌شود. محصولات محلی این منطقه از جمله عسل، زیتون، بادام زمینی، سیاه ترشی و سیر ترشی جذابیت‌های خود را دارند امکان اجاره اتاق از اهالی روستا یا ویلاهای ساحلی نیز در این منطقه وجود دارد.

مشخصات روستای سیمبری خاله:

  • آدرس روستای سیمبری خاله: شهرستان رضوانشهر، بخش پره سر، دهستان دیناچال
  • اقلیم: ساحلی
  • فاصله از رشت: ۸۵ کیلومتر (۹۰ دقیقه)
آبشار روستای سیمبری خاله در کنار صخره ها 89746
آبشار خروشان در دل روستای سیمبری خاله

18. روستای بشمن

بشمن، روستای ساحلی شناخته شده در حاشیه غربی بندر انزلی با دسترسی مناسب این روستا در محیط هموار و حاصلخیز واقع شده و میزبان گردشگران با امکاناتی نظیر هتل ساحلی و بازار آسیای میانه است. موقعیت نزدیکی به تالاب انزلی و جاذبه‌های طبیعی مانند پارک ساحلی پاسداران و پناهگاه حیات وحش سرخانکل، روستای بشمن را به یک مقصد تفریحی و ماهیگیری برتر تبدیل کرده است.

روستای بشمن:

  • آدرس روستای بشمن: شهرستان بندر انزلی، بخش مرکزی، دهستان چهار فریضه
  • اقلیم: ساحلی
  • فاصله از رشت: ۵۵ کیلومتر (یک ساعت)

19. روستای خطبه سرا

خطبه سرا، یکی از روستاهای دهستان خطبه سرا واقع در غرب گیلان، به دلیل جغرافیای خاص و نزدیکی به ساحل، جنگل و کوه، به عنوان یک مقصد گردشگری معروف شناخته می‌شود. این روستا دارای مدرسه رضوان، قدیمی‌ترین مدرسه شهرستان تالش است. با دسترسی مناسب، حدود ۴۰ کیلومتر از آستارا و ۳۰ کیلومتر از تالش فاصله دارد. خطبه سرا با ییلاقات بکر و زیبای گیلان شهرت دارد و آبشار ریوو و بازار محلی از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند.

مشخصات روستای خطبه سرا:

  • آدرس: شهرستان تالش، بخش کرگانرود، دهستان خطبه سرا
  • اقلیم: ساحلی – جنگلی
  • فاصله از رشت: ۱۵۵ کیلومتر (دو ساعت و ۴۵ دقیقه)
روستای خطبه سرا، یکی از جاهای دیدنی گیلان 4897989
سرسبزی طبیعت بکر و رویایی روستای خطبه سرا

20. روستای قروق

قروق، روستای ساحلی و گردشگرپذیر در غرب گیلان واقع در شهرستان تالش است. این روستا با ساحل شنی و دنج، سه کیلومتر خط ساحلی و فعالیت‌های تفریحی از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه است. ساحل آن با درختان کاج و انار زیبا پوشیده شده و فانوس دریایی زیبا جلب توجه مسافران را دارد. امکاناتی مانند استخر ساحلی، باشگاه اسب‌سواری و رستوران‌های ساحلی در این منطقه فراهم است.

مشخصات روستای قروق:

آدرس روستای قروق: شهرستان تالش، بخش مرکزی، دهستان ساحلی جوکندان
اقلیم: ساحلی – جنگلی
فاصله از رشت: ۱۱۰ کیلومتر (دو ساعت و پنج دقیقه)

روستای قروق، یکی از جاهای دیدنی گیلان 4859746
جاده ماسه ای در کنار درختان سرسبز روستای قروق

ارسال دیدگاه