قلعه رودخان، جاذبه ای کهن در شهر زیبایی فومن

16 دی 1401
0 دیدگاه
قلعه رودخان 65451332135

اگر علاقمند به سفر کردن در جاذبه های قدیمی شهر فومن نظیر قلعه رودخان هستید، این محتوا را از دست ندهید . وقتی اسم مسافرت به گوش می‌رسد به یاد تعطیلات نوروز و تعطیلات درازمدت تابستان می‌افتیم و می‌دانیم که در فصول تابستان و نوروز بیشترین گردشگری در استان‌ های شمالی کشور است. و اگر بخواهیم برای شما شهری را برای گردشگری در معرفی نماییم،  و راهنمایی های لازم را نسبت به مکان های دیدنی آن ارائه دهیم، شهر زیبای فومن  و مسیرهایی که با گذشتن از شهرهای دیدنی به شهر زیبای فومن خواهید رسید.

شهر فومن با هوایی مرطوب و خنک با سرسبزی‌ های بی‌نظیرش، جنگل‌ ها و پارک جنگلی‌ های بزرگش و حتی مزارع کشت برنج که به وفور در آن پیدا می شود؛ سالانه میزبان بیشترین گردشگران است.

قلعه رودخان  65465484685

قلعه رودخان

برای راهنمایی ابتدا از قلعه رودخان در نزدیکی‌ های فومن شروع می کنیم و معرفی و راهنمایی در خصوص قلعه رودخان ارائه می دهیم؛  قلعه رودخان در حدود بیست کیلومتری شهر فومن قرار گرفته است؛ این قلعه یک بنای تاریخی و قدمت آن به چند قرن می رسد و شما می‌توانید با سفر به این منطقه از قلعه رودخان بازدید کنید و از مواهب تاریخی این قلعه بهره‌مند شوید.

این قلعه از نظر قرار گیری در یک مکان بسیار دیدنی قرار گرفته است.  برای وارد شدن به این قلعه باید، چند صد پله را بالا رفت. پله‌ هایی که از ویژگی های بارز آن ها پیچ‌ در پیچ و سنگی بودن است، ولی اصلا جای نگرانی برای این که فکر کنیدر در طول مسیر خسته می شوید وجود ندارد، چون از پایین تا بالا که به قلعه برسید با داشتن دکه‌ هایی که صناعی دستی فومن را به فروش گذاشته‌ اند موارد تماشایی وجود دارد.

قلعه رودخان  65416345646541

صنایع دستی ازجمله، حصیربافی سبد بافی، فرشینه و غیره و داشتن چوب‌ دستی هایی که هر کدام با طراحی های خاص برای کمک گرفتن از آن ها برای پایین رفتن می توان استفاده کرد. ما به شما پیشنهاد می‌ کنیم که حتماً این پله‌ها را با چوب دستی بالا روید تا خستگی شما را به کم‌ تر کند.

قلعه رودخان در ساعات روز فقط میزبان گردشگران است، چون این قلعه بسیار بالا و میان کوه بوده و برای رفتن باید از میان جنگل عبور کنید  تا بخواهید به این قلعه برسید، به‌ خاطر همین شما از ساعات اولیه صبح تا بعد از ظهر فقط می‌ توانید از این قلعه بازدید کنید.   قلعه رودخان محلی تاریخی و از دوره ساسانیان وجود آمده‌ است.  دو ارگ زیبا به این قله جلوه خاصی بخشیده است. که یکی از اریکه ها اختصاص داشته به حاکم آن منطقه و خانواده‌اش.  در کل قلعه رودخان از آثار تاریخی منحصربه فرد است که با مشاهده آن می توانید به یک کتاب تاریخ دسترسی پیدا کنید.

ارسال دیدگاه