ساحل بندرانزلی | لوکیشن دقیق + بهترین زمان سفر + عکس

24 آذر 1401
0 دیدگاه
ساحل زیبای بندرانزلی با طبیعت بکر و دریای آبی 75435435454

ساحل بکر بندر انزلی، مانند بسیاری از فضاهای طبیعی، فرصت‌ های تفریحی گوناگونی را ارائه می‌ دهند، برخی از سواحل ممکن است برای برخی کاربردها، بهتر از سایر سواحل باشند.  به عنوان مثال، یک ساحل ممکن است برای موج سواری مناسب تر باشد، در حالی که ساحل دیگر برای شنا بهتر است. در بیشتر موارد، سواحل بندرانزلی دارای ترکیبی از امکاناتی است که طیف وسیعی از فعالیت ها را انجام می دهند (مانند موج سواری، برخی شنا، برخی دویدن و غیره)، و ارزش این فعالیت های مختلف برای مسافران مختلف متفاوت است. برخی از سواحل دریای خزر بر روی یک فعالیت واحد متمرکز شده اند به طور مثال، با ساختن زیرساخت های مختلف و توسعه آن ها، اقدام به مجهز کردن خود به موج سواری کرده اند به طوری که هر فرد از هر جا، فقط برای موج سواری در طول سال به سمت این ساحل مسافرت می کند.

برخی دیگر از سواحل با به کارگیری عوامل متعدد، شرایط را برای ماهی گیری مهیا کرده اند یا فرض کرده اند که تفریحات ساحلی خود یک موقعیت جذب توریست است. اما در ساحل بندر انزلی فرصت برای تمام تفریحات فراهم است، می توان با سفر به این ساحل زیبا،  تجربه تمام ورزش های آبی را انجام داد به علاوه در ساحل بندر انزلی به مدت طولانی پیاده روی کرد، بدون این که خستگی به سراغ انسان بیاید.

تفریحات ساحلی بندرانزلی :

  • موج سواری
  • شنا
  • دویدن
  • ماهی گیری
  • قایق سواری

ماهیگیری یکی از تفریحات هیجان انگیز در ساحل بندر انزلی 341365464556
ماهیگیری صیادان ماهر در سواحل دریایی بندرانزلی

 

 

ساحل بندر انزلی کجاست؟

این شهر ساحلی زیبا سواحل متعددی را شامل می شود، اما برای دسترسی به ساحل معروف و خوش آب و هوای این شهر ساحلی  کافی است مسافتی حدود 20 کیلومتر را طی کنید .

لوکیشن ساحل بندرانزلی روی نقشه 2545841513564
برای پیدا کردن آدرس دقیق ساحل بندرانزلی روی نقشه کلیک کنید

 

 

ساحل بندر انزلی در طول تاریخ

ساحل بندر انزلی تنها یکی از جاذبه های گردشگری بندانزلی بوده و دارای قدمتی زیادی است به طوری که در سرزمین های شمال کشور، اولین و بزرگترین بندر  به حساب می آید. به علاوه، در میان تمام بنادر ایران، اولین بندری است که به اسکله مجهز بوده است. از دیرباز تا کنون از سواحل بندر انزلی برای تخلیه و بارگیری، بارهای مختلف که توسط کشتی ها حمل شده استفاده می کردند همچنین پل ارتباطی میان ایران و کشورهای اروپایی من جمله روسیه می باشد.

با توجه به این که دریای خزر در این منطقه دارای موج های بسیاری است، برای راحتی تردد کشتی ها در هنگام سفر دریایی، از گذشته سعی بر ساخت موج شکن صورت گرفته است. در کنار ساحل بندر انزلی، پارک قدیمی قرار دارد که بیش از ۸۰ سال پیش و در دوره قاجار ساخته شده است، این پارک علاوه بر این که قدمتی طولانی داشته و جز آثار تاریخی بندر انزلی محسوب می شود به نوعی یک مکان تفریحی توریستی نیز برای ساحل بندر انزلی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از لیست جاذبه های گردشگری بندرانزلی روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بررسی اجمالی پارک قدیمی ساحل بندرانزلی :

  • قدمت : بیش از 80 سال
  • مربوط به دوره : قاجار
  • جزء آثار تاریخی و مهم بندرانزلی به شمار می رود.

ساحل زیبای بندرانزلی با طبیعت بکر و دریای آبی 75435435454
سواحل آبی و بیکران بندرانزلی احاطه شده با درختان سرسبز

اهداف بازدید از ساحل بکر بندر انزلی

مسافران، ممکن است برای به دست آوردن مزایای متعدد به بازدید ساحل بکر بندر انزلی پرداخته و از فرصت های متعدد استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از مسافران ممکن است برای یک هدف  اصلی شنا، به بازدید ساحل بندر انزلی بپردارند، اما در عین حال با پیاده روی در ساحل و لذت بردن از مناظر  در طبیعت باشکوه آن منطقه نیز شرکت می کنند. مسافران تمایل دارند هنگام سفر به ساحل بکر بندر انزلی بتوانند به صورت ترکیبی از امکانات موجود استفاده کنند.

امکانات ساحل بندرانزلی :

  • آلاچیق برای استراحتگاه
  • سرویس بهداشتی
  • فروشگاه
استراحتگاه های ساحل بندر انزلی برای مسافران و گردشگران 54545452125
استراحتگاه های ساحل بندر انزلی برای استراحت مسافران و گردشگران

بهترین زمان سفر به ساحل بندرانزلی

بندر انزلی، شهری بارانی است، به طوری که در هر فصل سال که به این شهر سفر کنید می توانید شاهد بارش های گوناگون باشید. به دلیل هوای بارانی بندر انزلی، خانه های این منطقه دارای سبک خاصی از معماری بوده و به نوعی سقف این خانه ها با خانه های دیگر مناطق کشور متفاوت است. معماری سقف این خانه ها شیب دار بوده تا آب با سرعت از سقف سرازیر شده و به روی زمین بریزد. ساحل بندر انزلی در فصل زمستان سرد بوده و در فصل تابستان هوای این منطقه تا حدودی معتدل و مرطوب می باشد.

زمان مناسب سفر به ساحل بندرانزلی :

تابستان

زیبایی غروب ساحل بندرانزلی در فصل تابستان 4541545443201
زیبایی خیره کننده غروب ساحل بندرانزلی در فصل تابستان

ارسال دیدگاه