رودسر کجاست | جاذبه های گردشگری + بهترین زمان سفر + آدرس دقیق

30 خرداد 1402
0 دیدگاه
ترکیب زیبای کوه ها و تپه های سرسبز رودسر با ابر های پنبه ای زیبا در آسمان 667778888999

شمال کشور، به ویژه استان گیلان، با زیبایی‌های خیره‌کننده خود، جذابیت بسیاری دارد. رودسر، یکی از شهرهای زیبای گیلان، به عنوان یک بهشت گمشده در دل طبیعت آرام و دلنشین این منطقه شناخته می‌شود. با سفر به رودسر، شما با زیبایی‌های بی‌نظیر این منطقه آشنا می‌شوید و لحظاتی دلچسب را تجربه خواهید کرد.

قرار گرفتن خانه ها بر روی کوه های پوشیده از درختان سبز 55667777555
تصویری از خانه ها که در میان کوه ها و طبیعت سرسبز فوق العاده زیبای طبیعت رودسر قرار گرفتند

موقعیت شهرستان رودسر

رودسر، یکی از مناطق گردشگری زیبا در استان گیلان واقع شده است. این شهر در فاصله ۸۸ کیلومتری شرقی گیلان و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. با ترکیبی از کوهستان و دریا، رودسر یک بهشت گمشده و دیدنی است. منظره‌های زیبا و منحصربه‌فرد رودسر از تلاقی کوهستان با دریا به وجود آمده است. این ترکیب بین کوهستان و دریا، یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این شهر است که هر بار به آن سفر می‌کنید، شگفتی‌های جدیدی را در آن خواهید دید. رودسر به عنوان یک شهر زیبا و دیدنی در شمال کشور شناخته می‌شود.

وضعیت جغرافیایی رودسر:

  • فاصله رودسر تا گیلان : 88 کیلومتر
موقعیت دقیق رودسر روی نقشه 5566677776
برای مشاهده آدرس دقیق رودسر روی نقشه کلیک کنید.

آب و هوا و پوشش گیاهی رودسر

رودسر به خاطر آب‌وهوای جذاب و خنکش شهرت دارد. این منطقه در نزدیکی کوهستان و دریا قرار گرفته است، بنابراین دارای آب‌وهوای چهارفصلی و متنوع است که شما می‌توانید از خنکای طبیعت و دمای معتدل آن بهره‌برده و لذت ببرید. پوشش گیاهی رودسر، این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود دارای تنوع بسیاری در گونه‌های گیاهی است. در اطراف رودسر، شاهد پوشش‌های گیاهی متنوعی مانند جنگل‌های سرسبز، باغ‌ها، و مراتع زیبا هستید. این تنوع گیاهی زیبا، به همراه مناظر خیره‌کننده کوهستان و دریا، به شما فرصتی عالی برای تماشای و تجربه نزدیک با طبیعت را می‌دهد.

وضعیت آب و هوایی رودسر:

  • بهار: معتدل و مرطوب
  • تابستان : گرم و شرجی
  • پاییز: خنک و بارانی
  • زمستان : سرد همراه با بارش برف و باران
طبیعت زیبا و سرسبز اطراف خانه ها در شهر رودسر 776667898
طبیعت سرسبز و سرشار از زیبایی شهر رودسر

جاذبه های گردشگری رودسر

1- روستای سرولات

روستای سرولات، یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری رودسر، در فاصله ۳۷ کیلومتری این شهر واقع شده است. این روستا که در نزدیکی دریای خزر واقع شده است، از سه سمت توسط کوهستانها احاطه شده و از یک سمت به ساحل خزر مرز می‌زند. این ویژگی، جذابیت و آب‌وهوای منحصربه‌فرد سرولات را در میان دیدنی‌های رودسر تأکید می‌کند.

آدرس دقیق سرولات رودسر (روی نقشه)

فاصله روستای سرولات از رودسر: 37 کیلومتر

روستای سرسبز و زیبای سرولات در گیلان 64654584153641513
نمایی از زیبایی بکر سرولات با مناظر سرسبز و خیره کننده

2- پل تاریخی تمیجان

پل تاریخی تمیجان، یکی از جاذبه‌های تاریخی و قدیمی رودسر است. این پل، با طراحی معماری خاصی که شباهت زیادی به بناهای اصفهانی دارد، یادگار دوران صفویان است. این پل بر روی رودخانه تمیجان قرار گرفته و زیبایی خاصی را به تصویر می‌کشد. برای دیدن این پل تاریخی، باید به سمت جنوب غربی رودسر حرکت کنید و حدود ۶ کیلومتر را طی کنید. با تماشای این بنا واقعاً هنرمندانه، شما به تجربه‌ای بی‌نظیر از تاریخ و زیبایی رودسر خواهید رسید.

آدرس دقیق پل تاریخی تمیجان رودسر(روی نقشه)

فاصله پل تاریخی تمیجان تا رودسر چقدر است؟

 حدود 6 کیلومتر

نمایی از پل آجری و تاریخی تمیجان 8866786767565
پل زیبای تمیجان شاهکار معماری و اثری زیبا از گذشته

3- ساحل رامدشت

ساحل رامدشت، یکی از دیدنی های رودسر است که در گذشته برای رام کردن اسب‌های وحشی استفاده می‌شده. نام خود را از این اتفاق گرفته است. این ساحل دارای صفایی بی‌نظیر واقع شده و با صدف‌های زیبا و آرامش فراوان، شما را به خود جذب می‌کند. می‌توانید در این مکان آرام و خلوت ساعت‌ها به تماشای دریا و صدف‌های زیبا نشسته و لذت ببرید.

آدرس دقیق ساحل رامدشت رودسر (روی نقشه)

 

ترکیب رنگ های آبی دریا و درختان سرسبز در ساحل زیبای رامدشت 788877766666
جاده و درختان سرسبز ساحل رامدشت؛ ترکیب آرامش و زیبایی

4- روستای سجیران

روستای سجیران در فاصله حدود ۴۴ کیلومتری رودسر واقع شده و از جاذبه‌های بسیار خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است. دشت‌های سبز سجیران، غار باستانی، آبشار و چشمه‌های طبیعی، از دیدنی‌هایی هستند که در این روستا می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

آدرس دقیق روستای سجیران رودسر (روی نقشه)

جاذبه های دیدنی روستای سجیران:

  • دشت
  • غار
  • آبشار
  • چشمه

 

نمایی از روستای سرسبز و تاریخی سجیران 77889099908
روستای اصیل و تاریخی سجیران با پوشش گیاهی انبوه احاطه شده با تپه های سبز

5- جواهر دشت

روستای جواهر دشت در رودسر، یک جاذبه شگفت‌انگیز و حیرت‌آور است. این روستا شبیه به یک الماس درخشان است و هر بیننده‌ای را با زیبایی خیره می‌کند. محلی بی‌نظیر برای گشت و گذار، ثبت لحظه‌های زیبا، کوهنوردی، کمپینگ و استراحت است. آسمان ابرها گاهی به گونه‌ای محیط روستا را فراگرفته و روستای جواهر دشت را در دریایی از ابرها محو می‌کند.

تفریحات محبوب جواهردشت:

  • کوهنوردی
  • کمپینگ

آدرس دقیق جواهر دشت رودسر (روی نقشه)

 

روستای دیدنی و تماشایی جواهردشت و کلبه های چوبی 5415461352
کلبه های قدمی در طبیعت بکر و دست نخورده روستای جواهر دشت

سوغات و صنایع دستی رودسر

شناخت سوغات و صنایع دستی رودسر، یک راه زیبا برای معرفی این منطقه است. خریداری این محصولات می‌تواند به رونق اقتصاد محلی و شناخته شدن رودسر به عنوان یک مقصد محبوب در شمال ایران کمک کند. از جمله سوغات و صنایع دستی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • برنج
  • مرکبات
  • ظروف سفالی و سرامیکی
  • نمدمالی
  • لباس‌های پشمی
  • هنر زیبای چادرشب‌بافی
بازار صنایع دستی و ظروف سفالی رودسر 7788877666666
مغازه سنتی پرشده با ظروف سفالی؛ از سوغات و صنایع دستی رودسر

بهترین زمان بازدید از رودسر

سفر به رودسر، در زمان بهار و تابستان به ویژه، تجربه‌ای طلایی و جذاب است که شما را به شگفتی‌های این شهر سیراب می‌کند. در این دوره‌ها، آب‌وهوای رودسر خیره‌کننده است و شما می‌توانید از زیبایی‌های فصلی و مناظر طبیعی بی‌نظیرش لذت ببرید. رودسر در این فصل‌ها مانند یک تابلوی هنری زیبا است که طبیعت به هنر خود بخشیده است.

زمان مناسب بازدید رودسر:

  • بهار
  • تابستان

غذاهای محلی 

چشم‌انداز خیره‌کننده رودسر بدون تجربه طعم ماهی‌های دودی و محلی آنجا کامل نیست! در صورتی که دوست دارید از خوردن ماهی‌های شمال لذت ببرید، می‌توانید در رودسر این تجربه را امتحان کنید. در طعم دیگر غذاهای محلی و محبوب رودسر، می‌توان به ترشی تره، میرزا قاسمی، شوید قرمه و بولبه بره اشاره کرد.

ترشی تره، میرزا قاسمی، شوید قرمه از غذاهای محلی رودسر 767667776666
ترشی تره، میرزا قاسمی و شوید قرمه؛ از غذاهای محلی رودسر

ارسال دیدگاه