معرفی ییلاق اولسبلنگاه 🏕️| آدرس دقیق 📍+ دیدنی ها ⚡| تصاویر📸

30 تیر 1403
0 دیدگاه
کوه های پر مه و دشت های سرسبز ییلاق اولسبلنگاه 41343584

ییلاق اولسبلنگاه با طبیعتی بی‌نظیر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده، از جمله اقیانوس ابرهای مشهور، یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی به شمار می‌آید. بازدید از اُلَسَبِلَنگاه فرصت مناسبی برای تجربه آرامش، هوای پاک و مناظر بدیع فراهم می‌کند. این منطقه با جنگل‌های سرسبز، مراتع گسترده و آب‌وهوای خنک، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. این ییلاق با ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا، به دلیل زیبایی سحرانگیز و مناظر بی‌نظیرش شناخته می‌شود.

گل های زرد در دشت های ییلاق اولسبلنگاه 5434735743


ییلاق اولسبلنگاه کجاست؟

روستای اُلَسَبِلَنگاه یکی از ییلاقات سرسبز و خوش‌آب و هوای شمال ایران است که در فاصله ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد. اولسبلنگاه، روستای ییلاقی و یکی از جاذبه های دیدنی ماسال است که در دل ارتفاعات کوه‌های تالش قرار گرفته.

مسیر دسترسی:
برای رسیدن به روستای ییلاقی اولسبلنگاه، باید جاده جنوبی خروجی از ماسال را دنبال کنید و ۲۵ کیلومتر در جاده‌ای کوهستانی ولی هموار رانندگی کنید. اگر از سمت بندرانزلی قصد سفر به این منطقه را دارید، می‌توانید از طریق جاده ی زیبای آبکنار به اولسبلنگاه برسید.

نقشه گوگل مپ ییلاق اولسبلنگاه در رشت 41534738574
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به ییلاق اولسبلنگاه روی عکس کلیک کنید

معرفی روستا و ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه با مناظر بی بدیل و چشم اندازهای تماشایی خود، تحت نظارت سازمان منابع طبیعی قرار دارد که ساخت‌وساز در این منطقه را به‌جز با مصالح چوبی ممنوع کرده است. این اقدام به حفظ و نگهداری طبیعت بکر این منطقه کمک بسیاری می‌کند. اولسبلنگاه مجهز به شبکه برق رسانی نیست و برق مورد نیاز روستا از موتور برق و پنل های خورشیدی تأمین می‌شود. همچنین، این منطقه آب لوله‌کشی ندارد و آب مورد نیاز اهالی از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود.

پس از ساعت ۱۲ شب، روستای اولسبلنگاه در خاموشی و سکوتی آرام بخش فرو می‌رود. اگر قصد دارید در این ساعت به گشت و گذار بپردازید، حتماً چراغ قوه به‌همراه داشته باشید. در سفر به اولسبلنگاه ماسال، می‌توانید محصولات تازه و طبیعی این روستا مانند عسل و لبنیات خریداری کرده و به عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود ببرید. لازم به ذکر است که در فصل های پرتردد، برای ورود به روستا باید به‌ازای هر اتومبیل مبلغی پرداخت کنید.

کلبه های کوچک زیبا در ارتفاعات ییلاق اولسبلنگاه 4153435874385

نامگذاری ییلاق اولسبلنگاه

اولسبلنگاه که به صورت اولاسبلانکا و السبلانگاه نیز نوشته می‌شود، واژه‌ای تالشی است که از دو بخش “اولَس” و “بِلَنگاه” تشکیل شده است. “اولَس” به معنی درخت مَمرَز و “بِلَنگاه” به معنی جای بلند است؛ بنابراین، اولسبلنگاه به معنای محل رویش درخت ممرز است.

خانه های چوبی دل انگیز در ییلاق اولسبلنگاه 435437438574


دیدنی های اطراف ییلاق اولسبلنگاه

ییلاق اولسبلنگاه با سرسبزی و طراوت بی‌نظیر خود، کلبه‌های چوبی، گله‌های اسب‌های وحشی و اهلی و گاوهای اهالی، به مانند تابلوی نقاشی خیره‌کننده‌ای می‌ماند. زیبایی اولسبلنگاه زمانی دوچندان می‌شود که غرق در ابرهای مخملی سفید و نرم می‌شود. فصل اقیانوس ابری اولسبلنگاه در بهار و تابستان، از اواسط اردیبهشت تا پایان تابستان است و بهترین زمان برای دیدن این منظره رویایی ماه‌های اردیبهشت و خرداد است.

جادوی این منطقه تنها به اولسبلنگاه ختم نمی‌شود. اگر مسیر این روستا را ادامه دهید، به یکی دیگر از ییلاقات ماسال به نام ییلاق سوئه چاله خواهید رسید. پس از آن، روستای مرتفع گیلوان چشم انتظار شماست که می‌توانید از بنای یادگار میرزا کوچک‌ خان جنگلی در آن دیدن کنید. ارتفاعات آلاله نیز از دیگر نقاط دیدنی این منطقه است و مکانی مناسب برای عکاسی و ثبت لحظات به یادماندنی فراهم می‌کند.

اسب های وحشی رها در دشت های اولسبلنگاه 41354737455


سخن آخر

اولسبلنگاه، یکی از دیدنی های اطراف رشت، در هر فصل زیبایی سحرانگیز خود را دارد. بهترین زمان برای سفر به این ییلاق رویایی، بهار و تابستان است. پیشنهاد می‌کنیم از اواسط اردیبهشت ماه و پس از پایان بارش های بهاری به این منطقه سفر کنید. در پاییز، طبیعت ییلاقی این منطقه با رنگ‌های متنوع و زیبا، چشم‌اندازی تماشایی دارد. اما در پاییز و زمستان، اولسبلنگاه هوای بسیار سردی دارد. اگر در این فصول قصد سفر به این منطقه را دارید، حتماً لباس گرم و تجهیزات مناسب به‌همراه داشته باشید.

تجمع زیاد گردشگران در جاده ییلاق اولسبلنگاه 4135743547

ارسال دیدگاه