غار خون فوشه و ییلاق زودل سر دو جاذبه خیره کننده شمالی

18 دی 1401
0 دیدگاه
غار خون فوشه 65685764351

غار خون فوشه

غار خون فوشه دیگر جاهای دیدنی این روستا است که در حدود پانزده کیلومتری و یا کم‌تر در نزدیکی قلعه رودخان واقع شده است. این غار خونی بنایی تاریخی با قدمت چندین قرن است؛ یک جایی بسیار دیدنی و دارای منظره های جالبی است و شما مسافران که به شهر فومن و روستای فوشه سفر کرده اید؛ حتماً از غار خون فوشه که در منطقه جنگلی این شهر قرار گرفته، بازدید داشته باشید. مسافران و گردشگرانی هم هستند که به غیر از جاهای سیاحتی و گردشگری به‌ دنبال جاهای زیارتی هم هستند. ما می‌ خواهیم شما را با جای زیارتی که در شهر فومن بوده، آشنا کنیم و معرفی کوتاهی در این خصوص داشته باشیم.

دو مکان زیارتی که در فومن قرار دارد، امامزاده سبزقباع است. در اطراف این امامزاده شهدایی دفن شده‌ اند، شهدایی که در جنگ هشت ساله ایران عراق شهید شده اند. در اطراف این آرامگاه مقدس دفن شده‌ اند. این آرامگاه بر بلندی کوهی قرار گرفته و راه خاکی که باید از آن عبور کنید تا به بالای کوهی و این امامزاده برسید. اطراف امامزاده سرسبز و این امامزاده در میان جنگل قرار گرفته است و امکانات لازمی را برای گردشگران و توریست‌ ها و کسانی که مشتاق زیارتگاه هستند فراهم می کنند.

غار خون فوشه  876874351321

ییلاق زودل سر

مکان دیگری که برای آشنایی بیشتر شما با منطقه فومن بیان می کنیم ییلاق زو دل سر در فومن است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا این ییلاق را زو دل سر نامیده‌اند. دلیل این‌ است که ییلاق زو دل سر جزء روستایی به‌ همین نام است.

البته ییلاق کمی بالاتر از این روستا است؛ روستایی بسیار دیدنی و با مراتع بکری که دارد همچنین با زمین‌ های کشاورزی که در آن‌ ها زنان و مردان این روستا برنج کاری را انجام می‌ دهند. همانطور که می دانید، استان گیلان، ییلاقات بسیاری دارد و این ییلاقات تقریباً بالاتر از ده ییلاق در نزدیکی‌ های فومن قرار گرفته است. که یکی از این ییلاقات همین ییلاق زو دل است که مردمان و کشاورزان و دامداران در فصل‌ های مختلف به ییلاق سفر می‌ کنند و دام خود را به این منطقه کوچ می‌ دهند.

غار خون فوشه  2165743512

جمع بندی آخر

اگر بخواهیم یک جمع‌ بندی کلی در مورد شهر فومن و منطقه‌ های فوق‌ العاده آن داشته باشیم؛ باید از تمامی داشته‌ های این منطقه بگوییم. در کل شهر فومن شهری شمالی از توابع استان گیلان است یک شهر بسیار دیدنی با مردمانی خونگرم و است که بسیار مردم آن منطقه میهمان‌ نواز هستند و همه اهالی فومن و روستاهای این شهر به شغل کشاورزی و دامداری و صنایع‌ های دستی که از دست‌ های هنرمند پینه‌ بسته این زنان و مردان درست شده‌ بهره‌مندند.

ارسال دیدگاه