معرفی کامل جاذبه های گردشگری لاهیجان | آدرس دقیق + عکس

22 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های تماشایی لاهیجان در مازندران 4485486954786974512

لاهیجان، شهری زیبا و دیدنی در استان گیلان است که با تاریخی کهن و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر به دلیل واقع شدن در همجواری با قلل کشور و چای معطری که در این منطقه تولید می‌شود، به عنوان عروس گیلان و شهر بهارنارنج معروف است. در فصل بهار، باغ های میوه در این شهر به رنگ و بوی خود می‌آیند و با جذابیتی فوق‌العاده، توریست‌ها را شگفت‌زده می‌کنند، من جمله این باغ ها باید به موارد زیر اشاره کرد؛

  • باغ لیمو
  • باغ انار

لاهیجان روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای ساخته شده است و به نظر می‌رسد که ایجاد رسوب‌هایی که از رودهای گیلان برجای مانده است، موجب شده است که این شهر به این شکل شکل بگیرد. تاریخ این شهر به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد و در اوایل قرن هشتم هجری قمری، توسط «اولجایتو» فتح و محل حکومت «کیائیان» شد.

لقب لاهیجان : شهر بهار نارنج

جاذبه های توریستی لاهیجان ( عکس + آدرس )

در کتابی از «حمدالله مستوفی» در باب این شهر آمده است که لاهیجان دارای تنوع جغرافیایی و معماری بسیاری است . همچنین، چشم‌انداز زیبای جنگل‌های گردو  و دریاچه لاهیجان، باعث می‌شود که این شهر یکی از زیباترین مناطق گردشگری در شمال کشور باشد.

مسجد اکبریه

عمارت تاریخی «مسجد اکبریه» یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان و جاذبه های دیدنی گیلان است که در جنوب غربی این شهرستان واقع شده است. این مسجد به عنوان یکی از میراث‌های ارزشمند و مهم کشور شناخته می‌شود. سنگ‌نبشته‌ای از جنس مرمر نشان می‌دهد که این بنا در زمان حکومت «فتحعلی‌شاه» و به همت «حاج علی‌اکبر لاهیجانی» در سال ۱۲۳۹ هجری قمری ساخته شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق مسجد اکبریه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

سال ساخت مسجد اکبریه : 1239 ه.ق

عمارت تاریخی «مسجد اکبریه» 64165484646
عمارت تاریخی «مسجد اکبریه»، اثر با ارزش در لاهیجان

تالاب سوستان

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان لاهیجان، تالاب طبیعی «سوستان» است که زیبایی‌های خلقتی در آن به چشم می‌خورد. این پدیده طبیعی به دلیل زیستگاه پرندگان و آبزیان مختلف، در فصل پاییز و زمستان مملو از آب شیرین است و درختان بلند، گیاهان مردابی و نیزارها، دور و بر آن را پوشانده‌اند. علاوه بر زیبایی طبیعی، مسیر دسترسی به تالاب سوستان بسیار زیبا و با چشم‌اندازهای خارق‌العاده است. حضور منطقه‌ای سرسبز، مکان‌های بکر و دست‌نخورده و همچنین دسترسی آسان، این جاذبه را به یکی از نقاط محبوب گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق تالاب سوستان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

پرندگان تالاب سوستان :

  • چنگر
  • خوتکا
گیاهان مردابی شناور بر سطح تالاب سوستان 541564468485610
گیاهان مردابی شناور بر سطح تالاب سوستان
پرواز پرندگان ساکن تالاب سوستان لاهیجان 658464464854
پرواز پرندگان ساکن تالاب سوستان در آسمان آبی

آرامگاه کاشف السلطنه (موزه‌ تاریخ چای)

شهرستان لاهیجان در استان گیلان واقع شده و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. یکی از این جاذبه‌ها، آرامگاه محمدمیرزا قاجار قوانلو است که در زمان قاجاریه ساخته شده و به دوره معاصر تعلق دارد. آرامگاه کاشف السلطنه که بر تپه‌های چای در لاهیجان ساخته شده، به وصیت مالک خود به موزه تبدیل شده است و امروزه با عنوان موزه چای ایران شناخته می‌شود. محمدمیرزا قاجار قوانلو، فرزند بزرگ “اسدالله میرزا نایب‌السلطنه” بود و در دوره قاجاریه از رجال تحصیل‌کرده و بلند رتبه مملکتی بود. او به عنوان چایکار مشهور بود و نخستین کسی بود که کشت چای را در ایران رواج داد. به همین دلیل، او را پدر چای ایران می‌خوانند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق آرامگاه کاشف السلطنه روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

قدمت آرامگاه کاشف السلطنه مربوط به زمان قاجاریه است.

آرامگاه کاشف السلطنه 5146564454
آرامگاه مستحکم و بلند قامت کاشف السلطنه لاهیجان

استخر لاهیجان

شهرستان لاهیجان در استان گیلان قرار دارد و دارای مناطق گردشگری زیباست. یکی از این مناطق، استخر لاهیجان است که در دامنه شیطان کوه و در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد. این جاذبه زیبای گردشگری، در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با عمقی نزدیک به چهار متر قرار گرفته است و در گذشته به‌عنوان مخزن آب جهت آبیاری شالیزارهای برنج مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برای پیدا کردن آدرس دقیق استخر لاهیجان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

استخر با محوطه سازی سبز در لاهیجان (جاذبه تماشایی) 86456475647685
استخر زلال لاهیجان احاطه شده با درختان و ساختمان ها

تله کابین لاهیجان (بام سبز لاهیجان)

تله کابین لاهیجان در سال ۱۳۸۴ با دو ایستگاه، پنج دکل و سی‌وسه کابین ساخته شد. نام ایستگاه اول “بام سبز” با ۱۲۳ متر و ایستگاه دوم “تاج خروس” با ۳۱۳ متر است که امکان دیدن چشم‌اندازهای زیبایی از این منطقه را فراهم می‌کند. در این دو ایستگاه، مسافران می‌توانند از غرفه‌های صنایع دستی، خوراکی و کافی شاپ نیز استفاده کنند. هر روز بیش از ۱۰۰۰ نفر به این منطقه بازدید می‌کنند.

برای پیدا کردن آدرس دقیق تله کابین لاهیجان روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

دو ایستگاه معروف تله کابین لاهیجان :

  • ایستگاه اول معروف به بام سبز
  • ایستگاه دوم مربوط به تاج خروس
تله کابین لاهیجان در کوهستان های سرسبز 45455684856464
تله کابین لاهیجان در کوهستان های مرتفع و سرسبز

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی در روستای شیخانه‌ور شهرستان لاهیجان واقع شده است. این بنا به دستور سلطان حیدر صفوی در سال ۸۹۲ هجری قمری بر روی مزار شیخ زاهد ساخته شده است. بقعه دو اتاق مربع و مستطیل شکل دارد و گنبد هرمی شکل آن با کاشی‌کاری‌های زیبا تزئین شده است. سطح حره با استفاده از کاشی‌کاری‌های زرد و آبی رنگ، سفید و سیاه رنگ و نقش و نگارهای سنتی و گلدار، تزئین شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق بقعه شیخ زاهد گیلانی روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

بقعه شیخ زاهد گیلانی 545684464856
بقعه شیخ زاهد گیلانی، آثار قدیمی و باستانی لاهیجان

حمام گلشن لاهیجان

«حمام گلشن» یکی از جاذبه‌های دیدنی لاهیجان است که در زمان حکومت قاجار، در شمال شرقی میدان وحدت ساخته شده است. ساختمان دارای پلان کثیرالاضلاع است و از ساروج، گل آهک و آجرهای قرمز رنگ ساخته شده است. متأسفانه بخشی از این ساختمان به دلیل ساخت خیابان و وسعت شهر تخریب شده است.

برای پیدا کردن آدرس دقیق حمام گلشن روی لینک گوگل مپ کلیک کنید.

قدمت حمام گلشن مربوط به دوران قاجار است.

حمام گلشن لاهیجان، با دیوارهای اجری 5415464685468544
تصویری از نمای خارجی و داخلی دیوارهای آجری حمام گلشن

ارسال دیدگاه