روستای دهنه سر شیجان کجاست؟ 🌏| معرفی کلی 📝| جاهای دیدنی 🏖️

14 مرداد 1403
0 دیدگاه
درخشش نور در آلاچیق و آب بندان روستای دهنه سر شیجان 4846586

آیا آدرس دقیق روستای دهنه سر شیجان را می دانید کجاست؟

روستای توریستی دهنه سرشیجان به عنوان یکی از نمونه‌های برتر گردشگری و بوم‌گردی معرفی شده است. این روستا در دهستان چاپارخانه و در حاشیه تالاب بین‌المللی انزلی واقع شده و گردشگران می‌توانند از طریق اسکله‌ای که در داخل روستا قرار دارد، از تالاب زیبای انزلی و جنگل‌های اطراف آن دیدن کنند.

به دلیل ظرفیت بالای اشتغال‌زایی، این روستا در سال‌های اخیر به عنوان “روستای بدون بیکار” شناخته شده است که نشان‌دهنده رشد چشمگیر آن است. قدمت این روستا به ۱۲۰ سال می‌رسد و پیش از آن به طور کامل زیر آب بوده است. میانگین دمای هوا در این روستا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و به دلیل رطوبت بالا، از سرمای شدید زمستان در امان می‌باشد.


🌏 روستای دهنه سر شیجان کجاست؟

روستای دهنه سر شیجان یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است برای رسیدن به این روستای زیبا، ابتدا وارد استان سرسبز گیلان شوید و از شهر رشت عبور کنید.

سپس به سمت خمام حرکت کنید و با طی کردن مسافتی حدود ۹ کیلومتر از شهر خمام، به روستای توریستی دهنه سر شیجان خواهید رسید. این روستا با طبیعت بکر و دسترسی آسان، مقصدی جذاب برای گردشگران است.

آدرس روستای دهنه سرشیجان:

استان گیلان، ۱۰ کیلومتری شمال غربی خمام و ۲۵ کیلومتری مرکز استان گیلان شهرستان رشت

آدرس دقیق روستای دهنه سر شیجان روی نقشه 4574675
برای دستیابی به آدرس دقیق روستای دهنه سرشیجان روی نقشه کلیک کنید.

🏖️ جاهای دیدنی روستای توریستی دهنه سر شیجان

وجود رودخانه‌ها، شالیزارها، آبشارها و دیگر چشم‌اندازهای طبیعی، دلیلی برای سفر به این روستای زیبا و دیدنی را فراهم می‌کند. از مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان به رستوران آلاچیق درختی و مرداب دهنه سر اشاره کرد. جالب است بدانید که هر سال در این روستا مردمان محلی به پاس شکرگزاری برداشت برنج، جشن خرمن را برگزار می‌کنند. این جشن با نواختن موسیقی محلی و رقص مردم این دیار همراه است.

🏕️ رستوران آلاچیق درختی

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری خمام بدون شک رستوران آلاچیق درختی است. این آلاچیق که بر روی درخت‌های جنگلی و نزدیک مرداب دهنه سرشیجان ساخته شده، یکی از موفق‌ترین طرح‌های گردشگری در روستای دهنه سرشیجان است. در این آلاچیق می‌توان ساعت‌ها نشست و مناظر زیبای اطراف را نظاره کرد. کاشت درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملائی صورت گرفته و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده می‌شد. از سال ۱۳۹۰ به بعد، این آلاچیق مورد استقبال و استفاده عمومی قرار گرفت. آلاچیق درختی مورد توجه گردشگران خارجی نیز قرار گرفته و نمونه‌های مشابه آن در کشورهای دیگر وجود دارد.

درختان سرسبز در کنار آب بندان رستوران آلاچیق درختی 4857456

🏞️ مرداب دهنه سرشیجان

یکی دیگر از مناطق گردشگری مرداب دهنه سرشیجان است که با گل‌های نیلوفر و پرندگان قو زینت داده شده و به تالاب انزلی می‌رسد. ماهیگیری و قایق‌سواری از تفریحاتی است که می‌توان در این مکان انجام داد و لذت سفر به روستای توریستی دهنه سر شیجان را چند برابر کرد.

درختان سرسبز در دل مرداب دهنه سر شیجان 4364689

ارسال دیدگاه