جاهای دیدنی رودسر 1403🏞️| سواحل 🏝️+ جاذبه ها 🏞️| تصاویر📸

21 خرداد 1403
0 دیدگاه
دشت های سرسبز و بکر در رودسر 41568476874

شهرستان رودسر، سومین شهر بزرگ استان گیلان، در شرق این استان واقع شده و از قدیم به نام «هوسم» یا «هوتم» به‌معنای جایگاه نیکو و نیک‌شهر شناخته می‌شد. این شهر با همنشینی کوه، جنگل و دریا، طبیعتی تماشایی و جذاب را به عنوان جاهای دیدنی رامسر به تمام بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می‌دهد. چشم‌اندازهای رویایی، دیدنی‌های طبیعی و تاریخی و آب و هوای مطبوع رودسر و روستاهای ییلاقی اطراف، این منطقه را به یکی از مقصدهای محبوب برای سفرهای تفریحی، به‌ویژه در نیمه اول سال، تبدیل کرده است.

روستا ها و ییلاقات دیدنی در رودسر 5646746374


جاهای دیدنی رودسر 1403

رودسر، یک شهر زیبا در استان گیلان، از تهران حدود 375 کیلومتر و از رشت 73 کیلومتر فاصله دارد. این شهر به دلیل نزدیکی به دریا، مرطوب و در جنوب به دلیل وجود رشته‌کوه‌های البرز، کوهستانی است. از رودسر به سمت شرق، به شهر رامسر می‌رسیم و در صورت انتخاب مسیر به سمت غرب، املش و شهر لنگرود در انتظار ما هستند. این شهر دارای موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی است که در شمال و جنوب آن، دریای خزر و رشته‌کوه‌های البرز قرار دارند.

برای بازدید از جاهای دیدنی رودسر، می‌توانید اقامتگاهی در لاهیجان رزرو کنید و از آنجا به سمت رودسر حرکت کنید. این شهر با تاریخ غنی و طبیعت زیبایش، همیشه علاقه‌مندان به گردشگری و تاریخ را جذب خود می‌کند. سفر به رودسر، سفری به دنیایی از زیبایی‌هاست که هرگز پایان نمی‌پذیرد. برای کاوش بیشتر در این منطقه، آماده شوید و لذت ببرید از آنچه که این ناحیه برای شما آماده کرده است.

دشت ها و کوه های دیدنی در رودسر 416746874

ییلاق جواهردشت

ییلاق جواهردشت یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در استان گیلان واقع شده است. این ییلاق در ارتفاعات سماسوس رودسر واقع شده و دارای مناظری زیبا و آرام است. کلبه‌های سنتی و طبیعت بکر این منطقه، احساسی شگفت‌انگیز از آرامش و صلح را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. همچنین، چشمه‌های زیبا و آب‌های طبیعی که در اینجا یافت می‌شوند، جذابیت این مکان را دوچندان می‌کنند.
آدرس:
استان گیلان، 20 کیلومتر بعد از چابکسر، جاده سیاهکلرود، روستای جواهردشت

ییلاق جواهر دشت در رودسر 4156746874

ییلاق اشکورات

ییلاق اشکورات، در منطقهٔ مرزی استان‌های مازندران و گیلان واقع شده و به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری محسوب می‌شود. این ییلاق شهرتی بخاطر آب و هوای خنک و مرطوب، چشمه‌های آب معدنی، باغ‌های گردو و فندق، غارهای زیبا و طبیعت بکرش دارد. عجایب هفت‌گانهٔ این منطقه، از جمله کوه سنگی عروس و داماد، غار واردار و چشمه آسمان رود، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.
آدرس:
استان گیلان، جاده سراوان-سنگر-سیاهکل، بعد از لاهیجان، لنگرود و رودسر، رحیم‌آباد، اشکورات

ییلاق زیبای اشکورات در رودسر 54156743565

ییلاق سجیران

ییلاق سجیران از دیگر ییلاق‌های مشهور منطقهٔ رحیم‌آباد در استان گیلان است. بافت سنتی روستایی، آبشارها و طبیعت زیبای این منطقه، آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است. چشمه‌های آب معدنی با خواص درمانی، جزو دیگر دلایل محبوبیت این ییلاق است.
آدرس:
استان گیلان، جاده سراوان-سنگر-سیاهکل، بعد از لاهیجان، لنگرود و رودسر، رحیم‌آباد، سجیران

ییلاق سجیران در رودسر 47736874365

ساحل رودسر

ساحل رودسر، یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری شمال ایران است. این ساحل با نوار ماسه‌ای طولانی و امکانات تفریحی غنی، سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. امکاناتی مانند کافه، رستوران، ورزش‌های ساحلی و قایق‌سواری، باعث شده تا ساحل رودسر یک مقصد محبوب برای تعطیلات خانوادگی و تفریحی باشد.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، جاده رودسر-چابکسر، خروجی شهدای قائمی، میدان معلم

ساحل رودسر در استان مازندران 54158743874

ساحل رامدشت

ساحل رامدشت نیز یکی از بکر ترین جاهای دیدنی رودسر است که با مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش، گردشگران را جذب خود می‌کند. این ساحل به دلیل منطقهٔ حفاظت‌شده‌ای که در آن واقع شده، همچنان زیبایی و تمیزی خود را حفظ کرده است.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، جاده رودسر-چابکسر

ساحل رامدشت در شهر رودسر 5415683743

پارک جنگلی رودسر

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در رودسر، پارک جنگلی سفیدآب، یا همان پارک جنگلی رودسر، به دلیل فضاهای طبیعی خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. این پارک فقط 25 دقیقه فاصله از مرکز شهر دارد و محلی ایده‌آل برای پیک‌نیک‌ها و تفریحات خانوادگی است. پارک جنگلی رودسر شامل مسیرهای پیاده‌روی، تریل‌های اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری و چشمه‌های آب‌معدنی است که زیبایی طبیعت را به تصویر می‌کشد. در نزدیکی پارک، جاذبه‌های تاریخی نیز مانند کاخ رضاخان و قلعه گردن وجود دارد که بازدید از آن‌ها جزء برنامه سفرهای گردشگری به رودسر است.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، رحیم آباد

پارک جنگلی در شهر رودسر 4165846763451

قلعه گردن

قلعه گردن از جاذبه‌های تاریخی گردشگری در رودسر است که بخشی از آن به واسطه زلزله‌ای در سال 1369 ویران شده است. با این حال، بخش‌هایی از این قلعه هنوز هم به تاریخ باقی‌مانده‌اند و شگفت‌زده کننده برای بازدیدکنندگان هستند.

آدرس:
استان گیلان، جاده سراوان-سنگر-سیاهکل، بعد از لاهیجان، لنگرود و رودسر، بخش رحیم آباد

قلعه گردن از جاذبه های شهر رودسر 415738754168

سرولات

روستای سرولات یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی در رودسر است که با مناظر جنگلی و رودخانه‌ی آچی‌رود زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. اینجا مکانی ایده‌آل برای آرامش و دوری از شلوغی شهری است.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، چابکسر، سرولات

روستای سرولات در شهر رودسر 415786765

پل خشتی تمیجان

پل تمیجان یا همان پل خشتی، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پل‌های خشتی در استان گیلان است که تزئینات آجری و قدمت تاریخی آن را به نمایش می‌گذارد. این پل به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم رودسر شناخته می‌شود.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، خیابان شهدا، بین وصال و شهید برزگر، رودخانه تیمجان، پل خشتی تیمجان

پل خشتی تمیجان در شهر رودسر 41564187464

گنبد پیرمحله

بقعه یا آرامگاه گنبد پیرمحله، یکی از بناهای تاریخی منطقه است که به دلیل معماری ساده‌اش و اطلاعات نامشخص درباره تاریخی بودن آن، جذابیت ویژه‌ای دارد. این بنا به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، 10 کیلومتری جنوب شرقی رودسر

گنبد پیر محله در رودسر 54538738

شهرداری رودسر

ساختمان شهرداری رودسر یک نمونه از معماری دوران پهلوی با تلفیقی از سبک‌های غربی و ایرانی است. این بنا به دلیل زیبایی معماری و قدمت تاریخی خود، جزء آثار ملی ایران محسوب می‌شود.

آدرس:
استان گیلان، رودسر، خیابان انقلاب، میدان شهرداری، خیابان فرهنگ

ساختمان شهرداری رودسر در مازندران 41568476847

آبشار میلاش

آبشار میلاش، یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا در منطقهٔ رحیم‌آباد رودسر، با ارتفاع 25 متر، چشم اندازی خیره‌کننده را به همراه دارد. این آبشار با جریانی که به نظر می‌رسد آرام نیست، با زبانی از برخاستن و فشار زیاد آب، محیط اطراف خود را شاداب و زیبا نگه داشته است. از سال 1382 این آبشار به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و جزو مکان‌هایی است که به شدت پیشنهاد می‌شود تا آن را ببینید.

آدرس:
استان گیلان، جاده سراوان-سنگر-سیاهکل، بعد از لاهیجان، لنگرود و رودسر، بخش رحیم‌آباد، دهستان اشکور سفلی

آبشار زیبای میلاش در رودسر 415678373


سخن پایانی

اگر قصد سفر به جاهای دیدنی رودسر در استان گیلان را دارید، باید بدانید که این شهر از تهران حدود 375 کیلومتر فاصله دارد. با خودروی شخصی و بدون محاسبه ترافیک و زمان توقف، حدود 4 ساعت و 45 دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین، اگر از رشت به رودسر سفر می‌کنید، این مسافت حدود 73 کیلومتر است. اگر به دنبال اقامتگاهی در رودسر هستید، بهترین راه برای پیدا کردن آن، مراجعه به این سایت است. با وارد کردن نام شهر مقصد، اقامتگاه‌های مختلف در کمتر لحظاتی برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید با وارد کردن تاریخ‌های رفت‌وبرگشت و استفاده از فیلترهای مختلف، اقامتگاهی را که دقیقاً با نیازهایتان مطابقت دارد، انتخاب کنید. با این آمادگی‌ها، به راحتی می‌توانید سفری راحت و خاطره‌انگیز به این نقطه دیدنی از شمال ایران آغاز کنید.

ارسال دیدگاه